Grafički standardi u funkciji marketinga pri izradi vizualnog identiteta (CROSBI ID 375909)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Jović, Ana
Brozović, Maja
Bratić, Diana
hrvatski
Grafički standardi u funkciji marketinga pri izradi vizualnog identiteta
Cilj ovog rada i istraživanja koje je provedeno bilo je otkriti problem koji je doveo do loše komunikacije na tržištu i miješanja pojmova vezanih uz marketing i dizajn. Unatoč činjenici da su dizajn i marketing dvije potpuno različite discipline, oba pojma mogu se svrstati u istu interdisciplinarnu kategoriju, jer krajnji produkt nastao u suradnji te dvije grane, jest reprezentativni vizualni identitet spreman za plasman na tržište. Bez obzira što možda i postoji kvalitetna komunikacija na razini firme, očito jest da krajnji korisnici , odnosno potencijalni kupci miješaju pojam marketinga i dizajna, odnosno ne razlikuju te dvije djelatnosti. Temelje vizualnog identiteta, odnosno grafičke standarde, moguće je definirati pomoću koncepta marketinške komunikacije. Pod time se podrazumijeva da će marketer u okviru svojeg dijela posla prenijeti dizajneru želje klijenta, ono čime bi se on volio prezentirati, primjerice vidi li koju boju ili znak kao nešto što bi njega predstavilo tržištu u najboljem svjetlu. Iz toga proizlazi potreba da se jasno odredi koji su zadaci marketera, a koji dizajnera, te pokaže da je za kvalitetan vizualni identitet kojim će klijent biti zadovoljan potreban jednak angažman i marketera i dizajnera, što pridonosi osvještavanju potencijalnih klijenata o ulozi dizajnera u promociji imidža poduzeća. Kako bi se odgovorilo na postavljene hipoteze provedeno je istraživanje u obliku dubinskog intervjua koje je uključivalo sve sektore koji sudjeluju u izradi vizualnog identiteta, a pod time se podrazumijevaju dizajneri, marketeri i naručioci vizualnog identiteta. Dobiveni rezultati pokazali su kako je obujam posla dizajnera i marketera veći nego što bi trebao biti, odnosno kako su sektori nespretno pomiješani i ne postoje jasne granice njihovog angažmana pri izradi vizualnog identiteta. Isto tako da dizajneri ne dobivaju jasne, potrebne upute za izradu idejnog rješenja vizualnog identiteta, što nije u potpunosti odgovornost marketera. Potrebno je poraditi na komunikaciji i osvještavanju svih sudionika tržišta, a tu su uključeni i krajnji korisnici, odnosno kupci, u strukturu realizacije i oblikovanja vizualnog identiteta.
dizajn; marketing; integracija; vizualni identitet
nije evidentirano
engleski
Graphic standards in the function of marketing in creating a visual identity
nije evidentirano
design; marketing; integration; visual identity
nije evidentirano
Podaci o izdanju
71
05.12.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet
Zagreb