Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Grafički standardi u funkciji marketinga pri izradi vizualnog identiteta (CROSBI ID 375909)

Ocjenski rad | diplomski rad

Jović, Ana Grafički standardi u funkciji marketinga pri izradi vizualnog identiteta / Brozović, Maja (mentor); Bratić, Diana (neposredni voditelj). Zagreb, Grafički fakultet, Zagreb, . 2012

Podaci o odgovornosti

Jović, Ana

Brozović, Maja

Bratić, Diana

hrvatski

Grafički standardi u funkciji marketinga pri izradi vizualnog identiteta

Cilj ovog rada i istraživanja koje je provedeno bilo je otkriti problem koji je doveo do loše komunikacije na tržištu i miješanja pojmova vezanih uz marketing i dizajn. Unatoč činjenici da su dizajn i marketing dvije potpuno različite discipline, oba pojma mogu se svrstati u istu interdisciplinarnu kategoriju, jer krajnji produkt nastao u suradnji te dvije grane, jest reprezentativni vizualni identitet spreman za plasman na tržište. Bez obzira što možda i postoji kvalitetna komunikacija na razini firme, očito jest da krajnji korisnici , odnosno potencijalni kupci miješaju pojam marketinga i dizajna, odnosno ne razlikuju te dvije djelatnosti. Temelje vizualnog identiteta, odnosno grafičke standarde, moguće je definirati pomoću koncepta marketinške komunikacije. Pod time se podrazumijeva da će marketer u okviru svojeg dijela posla prenijeti dizajneru želje klijenta, ono čime bi se on volio prezentirati, primjerice vidi li koju boju ili znak kao nešto što bi njega predstavilo tržištu u najboljem svjetlu. Iz toga proizlazi potreba da se jasno odredi koji su zadaci marketera, a koji dizajnera, te pokaže da je za kvalitetan vizualni identitet kojim će klijent biti zadovoljan potreban jednak angažman i marketera i dizajnera, što pridonosi osvještavanju potencijalnih klijenata o ulozi dizajnera u promociji imidža poduzeća. Kako bi se odgovorilo na postavljene hipoteze provedeno je istraživanje u obliku dubinskog intervjua koje je uključivalo sve sektore koji sudjeluju u izradi vizualnog identiteta, a pod time se podrazumijevaju dizajneri, marketeri i naručioci vizualnog identiteta. Dobiveni rezultati pokazali su kako je obujam posla dizajnera i marketera veći nego što bi trebao biti, odnosno kako su sektori nespretno pomiješani i ne postoje jasne granice njihovog angažmana pri izradi vizualnog identiteta. Isto tako da dizajneri ne dobivaju jasne, potrebne upute za izradu idejnog rješenja vizualnog identiteta, što nije u potpunosti odgovornost marketera. Potrebno je poraditi na komunikaciji i osvještavanju svih sudionika tržišta, a tu su uključeni i krajnji korisnici, odnosno kupci, u strukturu realizacije i oblikovanja vizualnog identiteta.

dizajn; marketing; integracija; vizualni identitet

nije evidentirano

engleski

Graphic standards in the function of marketing in creating a visual identity

nije evidentirano

design; marketing; integration; visual identity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

71

05.12.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Grafička tehnologija