Suvremena hrvatska dramska produkcija nakon 2000. godine (CROSBI ID 592927)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Trojan, Ivan
hrvatski
Suvremena hrvatska dramska produkcija nakon 2000. godine
U radu se pozorno analiziraju tri hrvatska dramska teksta nastala nakon 2000. godine: Jug 2 Davora Špišića (2001.), Veliki bijeli zec Ivana Vidića (2002.), Sinovi umiru prvi Mate Matišića (2002.) i Žena-bomba Ivane Sajko (2004.) kako bi se pokazalo da u hrvatskoj dramskoj produkciji i teatru nakon 2000. godine ne dominira ni jedna generacija ili poetika, prisutna je tematska i žanrovska različitost, te da nakon ratnog dramskog eskapizma slijedi vrlo bitan zaokret: interes dramatičara okreće se problematizaciji zbilje. I čitatelj i pisac uronjeni su u zbilju, točnije – u poslijeratnu zbilju ; nema više frustracije prošlošću ili politikom, koliko ima frustracije svakodnevicom. Početkom 21. stoljeća hrvatska dramska književnost neprijeporno je označena zaokretima: od devedesetih postmodernistički dramski model nove generacije radikalno poništava dotadašnji, potom se dramatičari u poslijeratnom vremenu ipak okreću akutnim problemima zbilje, koliko god se kao dio postmoderne kulture pisac više ne može založiti ni za jednu ideju.
Suvremena hrvatska drama; Davor Špišić; Mate Matišić; Ivan Vidić; Ivana Sajko; problematiziranje zbilje; neorealizam
nije evidentirano
engleski
Contemporary Croatian drama productions since 2000.
nije evidentirano
Contemporary Croatian drama; Davor Spisic; Mate Matisic; Ivan Vidic; Ivana Sajko; approach to reality; neorealism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
265-275.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
X. međunarodni kroatistički znanstveni skup
Blažetin, Stjepan
Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj
978-963-88818-4-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096