Utjecaj rasporeda čestica na faktorsku strukturu i skalne rezultate Goldbegovih markera: Prilog međukulturalnoj validaciji Velepetorog modela ličnosti (CROSBI ID 90936)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mlačić, Boris ; Knezović, Zvonimir
hrvatski
Utjecaj rasporeda čestica na faktorsku strukturu i skalne rezultate Goldbegovih markera: Prilog međukulturalnoj validaciji Velepetorog modela ličnosti
U radu se opisuju metodološka i kulturalna pitanja vezana za uporabu etičke strategije unutar leksičkog pristupa u psihologiji ličnosti. Specifično, u radu se opisuju rezultati ispitivanja utjecaja rasporeda čestica na faktorsku strukturu i skalne rezultate Goldbergovih bipolarnih markera za mjerenje Velepetorog modela ličnosti u Hrvatskoj. Faktorske i skalne analize Goldbergovih markera potvrdile su superionost transparentnog rasporeda u odnosu na netransparentni raspored u smislu boljeg generiranja ciljane faktorske strukture, većom konvergentnom valjanosti, većom pouzdanosti skala i većom unutardimenzionalnom homogenosti skala. Također, transparentni je raspored pokazao veću diskriminativnu valjanost, i nije pokazao izazivanje značano poželjnijih samoprocjena. Svi navedeni rezultati sugeriraju budućim istraživačima lekičkoga pristupa u raznim kulturama i jezicima da pri planiranju svojih istraživanja odaberu transparentni raspored Goldbergovih bipolarnih markera za mjerenje Velepetorog modela ličnosti, bilo da se koriste etičkom ili emičkom strategijom. Transparentni će raspored tih markera dati jednoznačniji odnos uvezenih dimenzija ličnosti sa autohtonim dimenzijama ličnosti iz pojedinog jezika, tj, kulture ili će olakšati usporedbu dominatnih leksičkih dimenzija ličnosti s dimenzijama iz drugih modela.
Velepetori model; osobine ličnosti; međukulturalna validacija; raspored čestica; leksički pristup
nije evidentirano
engleski
The Effect of Item Formats on Factor Structure and Scale Scores of Goldberg's Markers: A Contribution to Cross-Cultural Validation of the Big-Five Model
nije evidentirano
Big-Five model; traits; cross-cultural validation; item format; lexical approach
nije evidentirano
Podaci o izdanju
9 (4-5)
2000.
633-661-x
objavljeno
1330-0288