Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije (CROSBI ID 593094)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Marko Palekčić Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije // Hrvatić, N., Klapan, A., Pedagogija i kultura , Svezak 1, Hrvatsko pedagogijsko društvo / Hrvatić Neven i Klapan Anita (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 322-333

Podaci o odgovornosti

Marko Palekčić

hrvatski

Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije

U radu se tematizira problem identiteta i znanstvenog statusa pedagogije uopće i na dva primjera (nastave i savjetovanja) posebice. Suvremeno stanje pedagogije kao znanosti obilježeno je, među ostalim, izostajanjem jasne pedagogijske znanstvene perspektive (differentia specifica) prema drugim znanostima, preuzimanjem znanstvenih gledišta, teorija, modela i pojmova iz drugih disciplina uz istodobno izostajanje „domaćih“ pojmova, velikim brojem novih diferenciranih pedagogija i nepovezanošću istih s općom ili sustavnom pedagogijom, nedostatnom distinktivnošću pedagogijskih istraživanja. Kultiviranje (fundamentalnog) teorijskog mišljenja u pedagogiji, prema mišljenju autora, osnovni je uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije. Teorijsko mišljenje je i sredstvo i svrha transformacije postojeće i izgradnje primjerenije znanstvene perspektive pedagogije. Ona će omogućiti primjereno relacioniranje teorijskih, empirijskih i pragmatičkih istraživanja, jer će postojati zajednička pedagogijska teorijska osnova. Izgrađena pedagogijska znanstvena perspektiva će pridonijeti i primjerenijem poimanju i rješavanju problema odnosa teorije i prakse u pedagogiji te odnosa pedagogije kao znanstvene discipline i pedagogije kao profesije.

kultiviranje teorijskog mišljenja; identitet i znanstveni status pedagogije; pedagogijska znanstvena perspektiva; nastava; savjetovanje.

Rad se nalazi u Zborniku radova u digitalnom obliku na web stranici: www.pedagogija.hr

engleski

Cultivation of theoretical thought as the condition for identity and scientific status of pedagogy

nije evidentirano

cultivation of theoretical thought; identity and scientific status of pedagogy; pedagogical scientific perspective; teaching

nije evidentirano

Podaci o prilogu

322-333.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Hrvatić, N., Klapan, A., Pedagogija i kultura , Svezak 1, Hrvatsko pedagogijsko društvo

Hrvatić Neven i Klapan Anita

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

Podaci o skupu

Pedagogija i kultura

predavanje

24.09.2012-26.09.2012

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija