crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 609701

Časopis

Autori: Marjanić, Suzana
Naslov: Performativna glazba – od bruitizma do lesionizma: kolažno o žanru glazbenoga performansa na domaćim primjerima
( Performative music: from bruitism to lesionism: a pastiche on the genre of musical performance using local examples )
Izvornik: Život umjetnosti: časopis za suvremena likovna zbivanja (0524-7794) 91 (2012); 14-29
Vrsta rada: izvorni znanstveni rad
Ključne riječi: performativna glazba; performans; glazbeni performans
( performative music; performance art; musical performance )
Sažetak:
U članku se interpretira glazbeni performans s obzirom na šest načina pristupa izvedbenoj manipulaciji (izvedbenom markiranju): s obzirom na manipulaciju tijelom, kostimografijom, zvučnim objektima/ instalacijama/skulpturama, vizualnom umjetnošću, egzotičnim instrumentima te porukom. I dok se za manipulaciju tijelom kao primjer lesionizma navodi Satan Panonski i Zoran Štajdohar Zoff, za manipulaciju kostimografijom kao primjer uzet je riječki art/postpunk bend Let 3. Nakon pojedinih primjera glazbenih performansa s manipulacijom zvučnim objektima/instalacijama/skulpturama (npr. TIG, Damir Bartol Indoš i njegova Kuća ekstremnoga muzičkoga kazališta – Kugla, Alen i Nenad Sinkauz, glazbeni performans Preparirani pianino Ivana Ladislava Galate u izvedbi Matee Leko iz 2011. godine), razmatra se i glazbeni performans koji nastaje markiranjem vizualnom umjetnošću (npr. slikarstvom, crtežima), a kao primjer navodi se suradnja Daniela Žeželja i Jessice Lurie. Kao primjer glazbenoga performansa koji nastaje manipulacijom tzv. egzotičnim instrumentima opisuje se slučaj glazbenih performansa Dubravka Lapainea kao jednoga od najvećih virtuoza didgeridooa. Kao šesta vrsta glazbenoga performansa izdvajaju se glazbeni performansi koji nastaju manipulacijom poruke – npr. pojedini performansi izvedbenoga kolektiva Schmrtz Teatar (1995.–2000.).
Projekt / tema: 189-1890666-0664
Izvorni jezik: HRV-ENG
Current Contents: NE
Citation Index: NE
Ostale indexne publikacije: Prilozi objavljeni u Životu umjetnosti referiraju se u Arts&Humanities Citation Index i bibliografskoj bazi podataka Elsevier – Abstract & Indexing products SCOPUS .
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Etnologija i antropologija
Tiskani medij: da
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Performativna glazba – od bruitizma do lesionizma: kolažno o žanru glazbenoga performansa na domaćim primjerima
Upisao u CROSBI: smarjanic@ief.hr (smarjanic@ief.hr), 2. Sij. 2013. u 21:33 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4