crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 609703

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Marjanić, Suzana
Naslov: Marijan Susovski kao naš prvi teoretičar umjetnosti performansa
( Marijan Susovski as our first theoretician of performance art )
Knjiga: Krležini dani u Osijeku 2011. Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari, II. dio. prir. Branko Hećimović
Urednik/ci: Hećimović, Branko
Izdavač: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Osijek: Hrvatsko narodno kazalište: Filozofski fakultet
Grad: Zagreb – Osijek
Godina: 2012
Raspon stranica:: 351-362
ISBN: 978-953-154-168-8
Ključne riječi: Marijan Susovski, performans
( Marijan Susovski, performance art )
Sažetak:
Izlaganje će se usmjeriti na teorijske tekstove kustosa, povjesničara, teoretičara i kritičara suvremene umjetnosti, dugogodišnjega ravnatelja Muzeja suvremene umjetnosti i osnivača Hrvatske sekcije Međunarodne udruge likovnih kritičara AICA Marijana Susovskog (1943.-2003.), i to prvenstveno na njegova zapažanja o performansima/umjetnosti performansa na hrvatskoj izvedbenoj sceni. Svojim radovima, kojima slovi kao jedan od prvih teoretičara novih medija u Hrvatskoj, kao i kustoskim djelovanjem Marijan Susovski promicao je avangardne, neoavangarde, postavangardne i postmodernističke pojave u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća. Istražujući ostavštinu Josipa Seissela, priredio je izložbu i objavio monografiju (Josip Seissel: Nadrealističko razdoblje, 1997), i pritom je, među ostalim, interpretirao ulične akcije Travelera kao dadaističke akcije kao što je i u dadaističkoj predstavi I oni će doći (16. prosinca 1922.) spomenute grupe srednjoškolaca, kojoj je pripadao i Seissel, a koja je bila "zamišljena po principu dadaističkoga provokativnoga kolaža" (Susovski 1997:16), prepoznao elemente našega prvoga happeninga. Proučavanjem performansa, a posebice performansa razdoblja nove umjetničke prakse (1966.-1978.), Marijan Susovski slovi kao prvi teoretičar umjetnosti performansa u Hrvatskoj, kao granične crvene linije kazališta i nove umjetničke discipline između različitih umjetnosti, kako je performans odredio Miško Šuvaković. Pandan Marijanu Susovskom u teatrološkim krugovima, u kontekstu istraživanja umjetnosti performansa, svakako čini Branimir Donat koji je posebice istražio naš avangardni performans.
Projekt / tema: 189-1890666-0664
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Etnologija i antropologija
Tiskani medij: da
Upisao u CROSBI: smarjanic@ief.hr (smarjanic@ief.hr), 2. Sij. 2013. u 21:40 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4