Art veksilologija domaćega postsocijalizma ili zastava kao subverzivan umjetnički simbol (CROSBI ID 188844)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Marjanić, Suzana
hrvatski
Art veksilologija domaćega postsocijalizma ili zastava kao subverzivan umjetnički simbol
U članku promatram subverzivnu uporabu zastava kao izložbenoga i izvedbenoga simbola u radovima domaćih umjetnika/ica od postsocijalističkih, korporativnokapitalističkih, tranzicijskih devedesetih, s naglaskom na razdoblju od 2005. – Cvijanovićeve naci EU zastave – do 2011. godine, zaključno sa zastavom Republike Agrokor kako su je osmislile novinarke H-Altera Mašenjka Bačić i Tamara Opačić, odnosno do bijele, potopljene hrvatske zastave Bojana Šumonje (Underwater Flag, 2012). Zamjetno je pritom da umjetnici zastavu rabe kao subverzivno sredstvo ironizacije političke moći na vlasti – i to kao fiktivne, demontažne alegorijske zastave (primjerice Nemanja Cvijanović, Nada Prlja, Mašenjka Bačić i Tamara Opačić, Zoran Pavelić, Božidar Jurjević, Bojan Šumonja) ; nadalje, kao realne zastave (npr. zastave i grbovi Marka Markovića, zastave u predstavama Timbuktu i Mauzer Boruta Šeparovića, slučaj Janšine/Hrvatinove zastave) ili pak kao utopijske zastave (patchwork zastava Roberta Sošića te Božja zastava Tomislava Brajnovića i njegova oca Marčela Brajnovića).
zastava; izložbena i izvedbena zastava; aktivistička umjetnost; postsocijalizam; antropologija umjetnosti
nije evidentirano
engleski
Domestic post-socialism’s art of vexilology, or, flags as a subversive artistic symbol
nije evidentirano
flags; exhibitional and performance art flag-symbols; activist art; post-Socialism; anthropology of art
nije evidentirano
Podaci o izdanju
2 (49)
2012.
157-183
objavljeno
0547-2504