Art radionica Lazareti i pritisak privatnoga kapitala (CROSBI ID 593268)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Marjanić, Suzana Art radionica Lazareti i pritisak privatnoga kapitala // 4. Međunarodni znanstveni interdisciplinarni simpozij Hrvatska folklorna i etnografska baština u svjetlu dubrovačke, svjetske i turističke sadašnjosti (2. FEB, KNJIŽICA SAŽETAKA / Mira Muhoberac (ur.). Dubrovnik: Folklorni ansambl Linđo, 2012. str. 90-91

Marjanić, Suzana

Art radionica Lazareti i pritisak privatnoga kapitala

Svaka priča o dubrovačkoj sceni performansa mora krenuti od 1988. godine, kada je začeta ideja osnivanja Art radionice Lazareti kao nezavisnoga kulturnoga i društvenoga centra s nizom aktivnosti (tako u okviru ARL-a djeluju npr. Galerija Otok i festival Karantena) usmjeren, nastojanjima Slavena Tolja kao njezinoga umjetničkoga voditelja, radikalnoj umjetničkoj praksi. Nakon Toljeva povratka sa studija na sarajevskoj Akademiji likovnih umjetnosti, u Dubrovniku je neko vrijeme živio Ilija Šoškić (Tolj 2001/2002:42, Šoškić 1989) i upravo je Toljeva suradnja s tim sljednikom arte povera imala, čini se, a kako će uostalom i sâm Slaven Tolj u više navrata istaknuti, presudnu ulogu u artikuliranju njegova daljnjega umjetničkoga rada kao i rada Art radionice Lazareti. Inače, Slaven Tolj se u okviru jedne svoje umjetničke akcije antejski obilježio i tetoviranjem logotipa ARL-a jer tom mjestu "trajno" pripada (Maračić 1998, Brzica 2010). Art radionica Lazareti tako je okupila mlađe umjetnike, filozofe, pisce i teoretičare s idejom aktivnog i istraživačkog propitivanja suvremene umjetnosti, suvremene kulture i društva, politike kao i njihovih međuodnosa, a svojim programima i aktivnostima je začela prezentaciju suvremene nezavisne umjetničke produkcije i poticanje izvaninstitucionalne edukacije i umjetničke produkcije. Poznato je, vezano uz bližu povijest, da je ARL izložen pritisku privatnoga kapitala s obzirom na to da je smješten na atraktivnoj lokaciji s turističkim potencijalom (Vidović 2011:33). Priča ide dalje do sredine listopada 2012. godine kada su se pojavili novinski natpisi s naslovima ili pak leadovima "Nasilno iseljavanje Lazareta u Dubrovniku".

Art radionica Lazareti; umjetnost performansa

The Art Workshop Lazareti and the Pressure from Private Capital

The Art Workshop Lazareti; performance art