Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

O tradicijskom i tradicionalnom u hrvatskoj etnologiji, folkloristici i etnomuzikologiji (CROSBI ID 47266)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Ceribašić, Naila O tradicijskom i tradicionalnom u hrvatskoj etnologiji, folkloristici i etnomuzikologiji // Nova nepoznata glazba: Svečani zbornik za Nikšu Gliga / New Unknown Music: Essays in Honour of Nikša Gligo / Davidović, Dalibor ; Bezić, Nada (ur.). Zagreb: DAF, 2012. str. 435-446

Podaci o odgovornosti

Ceribašić, Naila

hrvatski

O tradicijskom i tradicionalnom u hrvatskoj etnologiji, folkloristici i etnomuzikologiji

U hrvatskom postoje dva pridjevna oblika izvedena iz pojma tradicije: tradicijsko i tradicionalno. Autorica dokumentira pojavu, razvoj i povijesne mijene u značenju ovih pridjevnih oblika u različitim disciplinama humanističkih i društvenih znanosti. Tradicionalno se koristi od 19. stoljeća u konvencionalnim značenjima prenošenja s generacije na generaciju i podržavanja postupaka, struktura, saznanja i vrijednosti preuzetih iz prošlosti, te je prisutno u različitim disciplinama. Tradicijsko je pak vezano gotovo isključivo uz etnologiju, folkloristiku, etnomuzikologiju i srodne discipline i etabliralo se od sredine 1970-ih. U okviru kulturnohistorijske etnologije poslužilo je kao pridjev koji je najprije specificirao, a potom i zamijenio prethodni središnji pojam narodnoga, dok je u okviru kritičke etnologije bilo oznakom novoga predmeta istraživanja – dinamične i promjenljive tradicije, kao i novoga pristupa takvom etnološkom predmetu. Do kraja 1980-ih postalo je međutim oznakom etnološkog predmeta neovisno o pristupu. I premda se koncepcija dinamične i promjenljive tradicije nastavila razvijati u 1990-ima i 2000-ima, nadograđujući elemente hotimičnog konstruiranja, kontinuiteta promjena, idenficiranja zajednica i izvedbi pojedinaca, pridjev tradicijskoga, kako pokazuje ova analiza, preobrazio se u suprotnost značenju koja mu je inicijalno pripisivala kritička etnologija i folkloristika. Rasplinula ga je, moglo bi se reći, snaga tradicionalizma, pa on danas prvenstveno naznačuje kanoniziranje tradicije, njezinu preobrazbu u stabilnu, trajnu, neintencionalnu, arhaiziranu, vrijednu baštinu.

tradicija, tradicijsko, tradicionalno, etnologija, folkloristika, etnomuzikologija, Hrvatska

nije evidentirano

engleski

On tradicijsko (traditional) and tradicionalno (traditional) in Croatian ethnology, folklore studies and ethnomusicology

nije evidentirano

tradition, traditional, ethnology, folklore studies, ethnomusicology, Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

435-446.

objavljeno

Podaci o knjizi

Nova nepoznata glazba: Svečani zbornik za Nikšu Gliga / New Unknown Music: Essays in Honour of Nikša Gligo

Davidović, Dalibor ; Bezić, Nada

Zagreb: DAF

2012.

9789536956296

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti, Etnologija i antropologija