Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Oltarne slike 18. stoljeća u Istri (CROSBI ID 333187)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Bralić, Višnja Oltarne slike 18. stoljeća u Istri / Marković, Vladimir (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2000

Podaci o odgovornosti

Bralić, Višnja

Marković, Vladimir

hrvatski

Oltarne slike 18. stoljeća u Istri

Sačuvani korpus slikarstva 18. stoljeća u Istri, premda likovnom kvalitetom neujednačen i stilski vrlo heterogen, pokazuje prije svega povezanost sa mletačkim slikarstvom, odražavajući sa ponekim desetljećem zakašnjenja dinamiku formalnog razvoja i stilskih mjena u gradu na lagunama. Dominirajući utjecaj Venecije kao umjetničkog središta proizlazi prije svega iz fenomena razvoja rokoko slikarstva, koje će početkom settecenta ponovno zauzeti primat na evropskoj umjetničkoj sceni, ali i neobično snažnog utjecaja okoštalih tradicionalnih formi tardomanierista u istarskoj provinciji i ruralnim sredinama. Sačuvana djela mletačkih slikara u korpusu sakralnog slikarstva settecenta u Istri, pored povijesnog značaja dokumetiranih i kontinuiranih kontakata sa najznačajnijim sjeverno-jadranskim umjetničkim središtem, predstavljaju dopune opusima pojedinih slikara i doprinos istraživanju aktivnosti venecijanskih bottega. U regiji su najzastupljenija djela najproduktivnijih autora sa razgranatom radioničkom suradnjom, poput Gaspara Diziania ili Giuseppe Angelia, čije su redakcije velikana venecijanskog historijskog slikarstva bile bliže i razumljivije utilitarno usmjerenoj publici u Istri. Najzanimljiviji je segment radova manjih i slabije istraženih venecijanskih slikara poput N. Bambinia, G. Segale i G. Camerate, čija djela predstavljaju osobne interpretacije stila izvan glavnih tokova, a bila su dostupna naručiteljima u regiji. Brojni likovno skromniji radovi na tragu mletačke tradicije, osobito prema kraju stoljeća, uklapaju se u uobičajenu sliku rasprostranjenosti u venecijanskoj provinciji. Značajni importi iz predalpskih područja su u Istri relativno rijetki, vezani uglavnom uz Ljubljanu i Valentina Metzingera i njegove sljedbenike. Neobično živom i razgranatom se pokazala aktivnost pavlinskih radionica Istarske provincije, kod koje pratimo i izravne doticaje sa tirolskim i južnonjemačkim područjem. Radovi slikara pavlina B. Tacola u prvoj polovici stoljeća i L. Keckheisena iza 1750. nisu dosegnuli tako visoku umjetničku razinu kao u kontinentalnoj Hrvatskoj u vrijeme I. Rangera, ali predstavljaju važnu lokalnu produkciju, po mnogočemu analognu zbivanjima u lokalnim radionicama sjeverozapadne Hrvatske i Slovenije u drugoj polovici 18. stoljeća. Velik broj pučkih, stilski neizrazitih i anonimnih djela koja u izoliranim seoskim sredinama pod mletačkom i austrijskom upravom nastaju kroz cijelo razdoblje, imaju prije svega kulturološku i historijsku vrijednost u sklopu dobro sačuvanih tradicionalnih ruralnih cjelina u Istri.

barok; rokoko; venecijansko slikarstvo; oltarne slike; 18. stoljeće; Istra

nije evidentirano

engleski

Altar Paintings of the 18th Century in Istria

nije evidentirano

baroque; rococo; venetian painting; altar paintigs; 18th century; Istria

nije evidentirano

Podaci o izdanju

354

13.12.2000.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti