Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom (CROSBI ID 189086)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Fajdetić, Andrea ; Kiš-Glavaš, Lelia ; Lisak, Natalija Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 2; 28-41

Podaci o odgovornosti

Fajdetić, Andrea ; Kiš-Glavaš, Lelia ; Lisak, Natalija

hrvatski

Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom

Sažetak: Cilj ovog istraživanja bio je dobiti uvid u to kako nastavno osoblje zaposleno na Sveučilištu u Zagrebu poima studente s invaliditetom, o kojim pravima je informirano, kakvo prethodno iskustvo u radu i načine pristupanja ima te koje mogućnosti prilagodbe i potrebne preduvjete navodi za uspješno akademsko postignuće studenata s invaliditetom. S obzirom na cilj istraživanja ciljana skupna sudionika je mlađi nastavni kadar koji se nalazi na samom početku svog profesionalnog razvoja, i koji sustavnim vođenjem može dostići optimalnu razinu kvalitete koji se očekuje kako bi se odgovaralo na potrebe svakog studenta. Rad će prezentirati rezultate kvalitativnog istraživanja vezano uz opravdane prilagodbe u visokom obrazovanju i druge aktivnosti koje mogu doprinijeti kvaliteti obrazovanja kroz osmišljavanje potpore studentima s invaliditetom. Ispitanici u ovom istraživanju jesu znanstveni novaci, viši asistenti, asistenti i predavači, zaposlenici Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, koji sudjeluju u realizaciji nastave studijskih programa u okviru znanstvenog polja edukacijsko-rehabilitacijske znanosti. U radu se koriste kvalitativne metode prikupljanja i analize podataka. Fokus grupni intervju proveden je sa sedam mlađih suradnika u nastavi, jamčeći anonimnost u postupku audio snimanja i u korištenju odgovora (Creswell, 1998). Tematski okvir ovog grupnog intervjua prati sljedeća područja ; informiranost o studentima s invaliditetom, iskustvo rada sa studentima s invaliditetom, kompetencije za rad sa studentima s invaliditetom te za planiranje, realizaciju i evaluaciju nastavnog procesa u visokoškolskom obrazovanju. Strategije za analizu su sljedeće ; pregled prikupljenog materijala, pronalaženje kodova iz materijala, reduciranje informacija stvaranjem kategorija, pronalaženje veza između kategorija i stvaranje logične matrice nalaza, te osvrt na analitički okvir iz literature (Bogdan, Biklen, 1992., Huberman, Miles, 1994., Wolcott, 1994 ; prema Creswell, 1998). Rezultati istraživanja dali su uvid u aktualno stanje i potrebe za stjecanjem specifičnih kompetencija za rad u nastavi prema načelima univerzalnog dizajna za učenje. U zaključku su prikazane neke smjernice koje mogu podići kvalitetu visokoškolske nastave i izjednačiti mogućnosti studenata s invaliditetom kroz uvažavanje znanja, iskustava i preporuka mlađeg nastavnog kadra u visokoškolskoj instituciji koja ima bogato iskustvo rada sa studentima s invaliditetom.

visokoškolska nastava ; studenti s invaliditetom ; prilagodba

nije evidentirano

engleski

Perception of higher education teaching process accessible to students with disabilities

nije evidentirano

higher education ; students with disabilities ; adjustment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49 (2)

2013.

28-41

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost