Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj elektrifikacije transporta na krivulju potrošnje električne energije i integraciju obnovljivih izvora energije u Dubrovačkoj regiji (CROSBI ID 376312)

Ocjenski rad | diplomski rad

Šare, Anamarija Utjecaj elektrifikacije transporta na krivulju potrošnje električne energije i integraciju obnovljivih izvora energije u Dubrovačkoj regiji / Duić, Neven (mentor); Krajačić, Goran (neposredni voditelj). Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2012

Podaci o odgovornosti

Šare, Anamarija

Duić, Neven

Krajačić, Goran

hrvatski

Utjecaj elektrifikacije transporta na krivulju potrošnje električne energije i integraciju obnovljivih izvora energije u Dubrovačkoj regiji

U cilju smanjenja emisija stakleničkih plinova u atmosferu, nastoji se konvencionalna goriva zamijeniti proizvodnjom iz obnovljivih izvor energije (OIE). Tehnologije koje zauzimaju najviše pažnje odnose se na uvođenje različitih vrsta električnih vozila (EV) u transportne sustave i korištenje OIE u energetskim sustavima. Povezivanjem ove dvije tehnologije u jedan elektroenergetski sustav (EES), omogućuje se skladištenje proizvodnje električne energije iz intermitentnih izvora, kakvi su OIE, u baterije električnih vozila koji predstavljaju spremnike električne energije. Ispitivanje i analiza tih tehnologija tema su ovog rada. Svrha rada je ispitati utjecaj elektrifikacije transporta na krivulju potrošnje električne energije i integraciju OIE u EES Dubrovačke regije. Rad se temeljio na dva pristupa. Prvi pristup usmjeren je na optimizaciju pogona EV i njegov sustav kontrole s ciljem smanjenja troška električne energije i izravnanja satne krivulje potrošnje. Praćenjem voznih ciklusa i ciklusa punjenja EV dobio se njihov utjecaj na satnu krivulju potrošnje električne energije. Cilj je odrediti sustave kontrole punjenja EV koji neće utjecati na povećane troškove električne energije niti na povećanje vršne potrošnje. Drugi pristup odnosi se na planiranje cjelokupnog energetskog sustava, čiji je cilj optimizirati komponente sustava za poznatu satnu distribucijsku krivulju potrošnje i proizvodnje električne energije, koja uključuje proizvodnju iz OIE. Ulogu u regulaciji odnosa između proizvodnje i potrošnje u EES, imala su EV kroz različite modele punjenja. Proračuni i ispitivanja za prvi i drugi pristup, provedena su za tri scenarija za 2020., 2030. i 2050.. 2010. godina uzeta je kao referentan godina. Analizom rezultata utvrdilo se da neregulirano punjenje EV negativno utječe na distribuciju krivulje potrošnje, dok regulacija punjenja smanjuje trošak električne energije i utjecaj na vršnu potrošnju. Ispitivanjem modela punjenja utvrdilo se da se EES, s manjom penetracijom OIE u sustavu, bolje regulira pametnim punjenjem zbog manjeg utjecaja na višak proizvodnje električne energije (2020., 2030.), dok u sustavu s visokom prenetracijom OIE (2050.), fleksibilna potrošnja ima manji utjecaj na višak proizvodnje od vozila-na mreži. Utvrdilo se da ispitani EES s EV imaju manji utjecaj na višak proizvodnje električne energije od istih tih sustava bez EV.

Električna vozila ; Vozila-na-mreži ; Obnovljivi izvori energije ; Električni distribucijski sustav ; Pametno punjenje

Promjena prezimena autorice s Šare u Falkoni 2015.

engleski

Impact of electrification in the transport sector on the power curve and integration of renewable energy sources in the Dubrovnik region

nije evidentirano

Electric vehicles ; Vehicles-to-grid ; Renewable sources of energy ; Electric distribution system ; Smart charge

nije evidentirano

Podaci o izdanju

69

14.12.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo