Osnaživanje uloge budućih odgajatelja u očuvanju mentalnog zdravlja predškolske djece: promjene studijskog programa (CROSBI ID 189224)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Vlah, Nataša ; Vujičić, Lidija
hrvatski
Osnaživanje uloge budućih odgajatelja u očuvanju mentalnog zdravlja predškolske djece: promjene studijskog programa
Osnovni cilj unaprjeđenja studijskih programa je nastojanje da se osigura razvoj svih onih kompetencija koje su potrebne za adekvatno profesionalno djelovanje i razvoj. Studijski program Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta u Rijeci uključuje izborni kolegij Razvojna psihopatologija, a prvi put se izvodio u akademskoj 2010./2011. godini. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove budućih odgajatelja o njihovoj ulozi u očuvanje mentalnog zdravlja djece te o svrsishodnosti odslušanog kolegija u tom kontekstu. U istraživanju je sudjelovalo 32 studenta (2 muškog i 30 ženskog spola) prosječne dobi od 22 godine. Primijenjena je anketa od 15 pitanja zatvorenog tipa. Anketa je bila dobrovoljna, anonimna, a popunjavanje je trajalo 5 minuta. Rezultati ankete su potvrdili hipotezu o korisnosti i adekvatnosti novog kolegija pri oblikovanju kompetencija koje su budućim odgajateljima potrebne za očuvanje mentalnog zdravlja djece. Općenito, sve su procjene visoke i vrlo visoke, što ukazuje na slijedeće: a) da su budući odgajatelji visoko senzibilizirani na svoju preventivnu ulogu po pitanju ranog uočavanja i prepoznavanja rizičnih ponašanja kod djece predškolske dobi ; b) da smatraju da su njihove kompetencije pri očuvanju mentalnog zdravlja djece osnažene ; c) te da im je u tome značajno pomogao upravo kolegij Razvojne psihopatologije.
očuvanje mentalnog zdravlja djece; razvojna psihopatologija; studijski program; uloga odgajatelja
nije evidentirano
engleski
STRENGTHENING FUTURE PRESCHOOL TEACHERS' ROLE IN PRESERVING THE MENTAL HEALTH OF PRESCHOOOL CHILDREN: CURRENT CHANGES IN THE STUDY PROGRAM
nije evidentirano
developmental psychopathology; preschool teachers' role; preserving mental health of preschool children; study program
nije evidentirano