Izazovi uvođenja građanskog obrazovanja: europska iskustva (CROSBI ID 593522)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ćulum, Bojana
hrvatski
Izazovi uvođenja građanskog obrazovanja: europska iskustva
Odgojno-obrazovne organizacije danas se nalaze pred jednim od ključnih izazova održivosti suvremene demokracije – kako (bolje) odgajati i obrazovati učenike za njihovu sutrašnju ulogu autonomnih građana koji bi trebali posjedovati odgovarajuća znanja, vještine i pozitivne stavove te aktivno sudjelovati u razvoju demokratskog društva? Ususret najavljenim promjenama u hrvatskom obrazovnom sustavu i uvođenju kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja, u radu se daje pregled relavantnih dokumenata i preporuka EU, te obilježja programa obrazovanja za demokratsko građanstvo u devet europskih zemalja (Italija, Španjolska, Portugal, Francuska, Engleska, Poljska, Njemačka, Norveška i Nizozemska). U radu se analiziraju institucionalni okviri, regulacija statusa i primjena (tradicionalnih i suvremenih) programa obrazovanja za demokratsko građanstvo u zemljama EU. Radom se nastoji poticati daljnja rasprava u pedagogijskoj znanosti o uvođenju obrazovanja za (demokratsko) građanstvo u hrvatske škole, s obzirom na didaktičko-metodičke izazove, ulogu novih metoda aktivnoga učenja u nastavi i fokusu na stjecanje kompetencija za aktivno građanstvo.
obrazovanje za demokratsko građanstvo; kurikulum građanskog odgoja i obrazovanja; kompetencije za aktivno građanstvo; aktivno učenje
nije evidentirano
engleski
Challenges in Citizenship Education: European Experiences
nije evidentirano
citizenship education; competences for active citizenship; active learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
64-76.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Posavec, K., Sablić, M.
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
978-953-99167-7-8
Podaci o skupu
Pedagogija i kultura
pozvano predavanje
24.09.2012-26.09.2012
Opatija, Hrvatska