Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sveučilišni nastavnici i zalaganje u zajednici (CROSBI ID 47328)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Ćulum, Bojana ; Ledić, Jasminka ; Rončević, Nena Sveučilišni nastavnici i zalaganje u zajednici // Promjene u akademskoj profesiji: odgovor na izazove u društvu? / Ledić, Jasminka (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2012. str. 53-90

Podaci o odgovornosti

Ćulum, Bojana ; Ledić, Jasminka ; Rončević, Nena

hrvatski

Sveučilišni nastavnici i zalaganje u zajednici

Autorice analiziraju podatke prikupljene u okviru projekta “Changes in Academic Profession - CAP”, koje je tijekom 2007. i 2008. godine provedeno u Nizozemskoj, Njemačkoj, Finskoj, Italiji, Norveškoj, Portugalu i Velikoj Britaniji, a tijekom 2010. i 2011. godine, u okviru projekta “The Academic Profession in Europe: responses to societal challenges - EUROAC”, u Austriji, Švicarskoj, Irskoj, Poljskoj i Hrvatskoj, na ukupnom uzorku od 17, 745 nastavnika/ispitanika. Budući da upitnik korišten u istraživanju nije uključivao zaseban dio o akademskoj djelatnosti zalaganja u zajednici – autorice su analizirale različite elemente iz upitnika koji se podvode pod pojam 'zalaganja u zajednici'. Iscrpnom statističkom analizom autorice pokazuju da nastavnici - bez obzira na njihov status ili pripadnost instituciji (sveučilišta/druge institucije visokog obrazovanja) - najviše vremena posvećuju nastavnim i istraživačkim aktivnostima, a znatno manje vremena posvećuju aktivnostima zalaganja u zajednici. Veća je vjerojatnost da će se nastavnici uključiti u one djelatnosti zalaganja u zajednici koje su povezane s nastavom i istraživanjem, nego u one orijentirane prema politici ili prema organizacijama civilnoga društva i projektima u (lokalnoj) zajednici. Ipak, bez obzira na brojna ograničenja i izazove djelatnosti zalaganja u zajednici, mnogi nastavnici imaju pozitivne stavove o važnosti ove akademske djelatnosti i dijele pozitivno stajalište u vezi s primjenom akademskog znanja, kao i s njihovom profesionalnom obvezom da primjene svoje znanje u pokušaju pružanja odgovora na potrebe i probleme u zajednici i društvu. Međutim, analiza podataka prikupljenih u dvanaest europskih država jasno pokazuje da tradicionalne temeljne (akademske) funkcije nastave i istraživanja jasno dominiraju u akademskoj profesiji, pri čemu je funkcija zalaganja u zajednici ipak još uvijek na margini njezina interesa.

sveučilišni nastavnici, zalaganje u zajednici, radna opterećenost sveučilišnih nastavnika, akademsko zalaganje, političko zalaganje, povezanost akademskih djelatnosti

nije evidentirano

engleski

Academics and Community Engagement

nije evidentirano

academics, community engagement, academics' working overload, academic engagement, political engagement, interconnection of academic functions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

53-90.

objavljeno

Podaci o knjizi

Promjene u akademskoj profesiji: odgovor na izazove u društvu?

Ledić, Jasminka

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2012.

978-953-6104-89-5

Povezanost rada

Pedagogija