Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dewey's project: the justification of state intervention in education (CROSBI ID 376439)

Ocjenski rad | diplomski rad

Buchberger, Iva Dewey's project: the justification of state intervention in education / Šustar, Predrag (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2010

Podaci o odgovornosti

Buchberger, Iva

Šustar, Predrag

engleski

Dewey's project: the justification of state intervention in education

Rad Deweyev projekt: opravdanje državnog intervencionizma u obrazovanju razmatra pitanje uloge države u obrazovanju na način da suprotstavlja neoliberalnu i libertarijanističku poziciju o pitanju državnog intervencionizma u obrazovanju (kao filozofijske pravce ekonomskog liberalizma) s onom Johna Deweya (kao filozofijski pravac liberalizma blagostanja). Zajednički teorijski temelj neoliberalizma, libertarijanizma i Deweyeve pozicije je liberalizam koji se zalaže za – slobodu pojedinca. Unatoč zajedničkom teorijskom temelju stavovi neoliberala i libertarijanaca o državnom intervencionizmu u obrazovanju s jedne strane i Deweya s druge, uvelike se razlikuju što je prije svega posljedica zastupanja različite teorije pojedinca. U ovom radu nastoji se pokazati neopravdanost argumentacije ekonomskih liberala protiv državnog intervencionizma u obrazovanju na način da se dovodi u pitanje istinitost skrivene premise njihovog temeljnog argumenta, koja glasi – koncept izoliranog pojedinca je istinita teorija pojedinca. Kao razlozi odbacivanja navedene premise navode se sljedeće postavke (i) pojedinac je socijalno biće s urođenom potrebom za zajednicom ; (ii) koncept pojedinca je povijesno uvjetovan ; (iii) tip suradnje koji obilježava područje znanosti može biti model i u društveno-političko-ekonomskoj sferi ; (iv) važan dio pojedinčeva života zauzima humanističko-duhovna sfera (koja uključuje empatiju, solidarnost...). Nakon razmatranja navedenog, zaključuje se da način organizacije društva i svih njegovih područja, pa tako i obrazovanja, valja graditi na Deweyevim postavkama o pojedincu – konceptu pojedinca zajednice – prema kojemu je pojedinac socijalno biće s urođenom potrebom za zajednicom, koji cjelovitost i potpuni razvoj postiže samo u interakciji i suradnji s drugima, pa se shodno tome sloboda i razvoj individualnosti smatraju kompatibilnima s organiziranim društvom koji zauzima značajnu ulogu u pojedinčevu životu. Zaključno, državni intervencionizam može biti opravdan na temeljima poimanja pojedinca kao socijalnog bića s urođenom potrebom za zajednicom, koji cjelovitost i potpuni razvoj postiže samo u interakciji i suradnji s drugima, a čije je djelovanje motivirano kako privatnim, tako i zajedničkim interesima.

liberalism (economic liberalism; welfare liberalism); John Dewey; state interventionism; education; individual

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

70

21.12.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Pedagogija