Korištenje nekoga drugog jezika kao komunikacijska strategija u ranome učenju stranoga jezika (CROSBI ID 593672)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Košuta, Nataša
hrvatski
Korištenje nekoga drugog jezika kao komunikacijska strategija u ranome učenju stranoga jezika
Posljednih se godina u okviru istraživanja procesa ovladavanja inim jezikom sve veća pozornost pridaje istraživanju međujezika s aspekta korištenja komunikacijskih strategija u proizvodnji iskaza na jeziku cilju. Imajući u vidu važnost razvijanja komunikacije u ranome učenju stranoga jezika te višejezične kompetencije pomoću smjernica koje predlaže Zajednički europski referentni okvir za jezike (ZEROJ), kao i potrebu razvijanja i osvješćivanja komunikacijskih strategija uz pomoć Europskoga jezičnog portfolija (EJP), pristupilo se istraživanju učestalosti korištenja nekoga drugog jezika (materinskoga i engleskoga) kao komunikacijske strategije u ranome učenju njemačkoga i talijanskoga jezika. Statističkom obradom podataka utvrđeno je da ispitanici više koriste materinski jezik kao komunikacijsku strategiju, kao i to da postoji statistički značajna razlika u korištenju materinskoga i engleskoga jezika kao komunikacijske strategije s obzirom na strani jezik koji se uči. Međutim, nije utvrđena povezanost korištenja navedene strategije s obzirom na duljinu učenja stranoga jezika. Dobiveni rezultati ukazuju na moguće metodičke implikacije. One se prvenstveno odnose na potrebu poticanja i razvijanja komunikacije na satu stranoga jezika u ranome učenju, a u tom smislu i na prihvaćanje promjene koda kao potencijala u razvijanju sposobnosti komunikacije.
rano učenje stranoga jezika ; komunikacijske strategije ; promjena koda ; višejezičnost ; ZEROJ ; EJP od 7 do 11 godina
nije evidentirano
engleski
Using another language as a communicative strategy in early foreign language learning
nije evidentirano
early foreign language learning ; communicative strategies ; code-switching ; plurilingualism ; CEFR ; ELP (ages 7-11)
nije evidentirano
Podaci o prilogu
155-164.
2011.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-7210-43-4
Podaci o matičnoj publikaciji
Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete. Redefining Tradition: Children's Literature, Contemporary Communication, Languages and Child
Bežen, Ante ; Majhut, Berislav
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI)
Podaci o skupu
Četvrti specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-4)
predavanje
11.11.2011-13.11.2011
Zagreb, Hrvatska