Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Novomedijski znak i njegova recepcija (CROSBI ID 47426)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Peović Vuković, Katarina Novomedijski znak i njegova recepcija // Avanture kulture. Kulturalni studiji u lokalnom kontekstu. / Fanuko, Nenad i Puljar D'Alessio, Sanja (ur.). Zagreb: Jesenski i Turk, 2012. str. 18-24

Podaci o odgovornosti

Peović Vuković, Katarina

hrvatski

Novomedijski znak i njegova recepcija

Cilj je rada ukazati na probleme diskurzivnoga znanja i vjerovanja koji nove medije oblikuju kao drugostupanjsku, lažnu realnost odgovornu za devalvaciju pravih društvenih vrijednosti i susreta u živo. Pratimo slučaj publiciranja lažnog razgovora s tadašnjim premijerom Ivom Sanaderom u Jutarnjem listu u veljači 2008. godine. Slučaj se činio potvrdom svih nedostataka virtualne komunikacije. No upravo ono što se isticalo kao degradacija novinarske prakse, komunikacija putem elektroničke pošte, ukazalo se simptomom šireg problema, degradacije političkog diskursa. Ne samo da je lažni intervju Sanaderova virtualnog dvojnika djelovao stvarno, već je nakon otkrića njegove virtualnosti intervju otkrio istinu o zbiljskom hrvatskom političkom diskursu. Devalvacija političke realnosti nije bila posljedica komunikacije putem virtualnog medija. Upravo suprotno, virtualni mediji djelovao je kao simptom nedostatka političke supstance, zbiljskog sadržaja politike desnice. Uspostavilo se da je fizičko tijelo jedina "prava stvar", sadržaj političke retorike. Rad naracije o "mračnoj strani" novih medija analizira kao diskurzivne tvorbe koje skrivaju društveni antagonizam koji postoji između korisnika i industrija oko strukture novih medija. Ovaj mit o autonomnoj tehnologiji nalazimo i u slučaju curenja privatne pornografske snimke pjevačice Severine putem peer- to-peer mreža u lipnju 2004. godine. Slučaj otkriva ogroman jaz između korisnika i industrije zabave. Pokušaj Severininih odvjetnika da zaštite materijal kao umjetničko djelo, simptomatičan je moment ne samo zbog nerazumijevanja distributivne strukture Interneta, već zbog karaktera i latentnog sadržaja tog nerazumijevanja koje ističe fantomski fizički medij (ukradenu vrpcu). Nerazumijevanje strukture Interneta tipično za tradicionalne industrije, previd je koji omogućava prakse slobodne razmjene i/ ili piratstva. S druge strane, strah od novog medija, kao nestabilnog medija koji ugrožava privatnost, često se koristi kao legitimacija limitiranja distributivne strukture Interneta.

virtualni medij, tehnološki determinizam, simptom, Realno, privatnost, distributivna struktura

nije evidentirano

engleski

New media sign and its reception

nije evidentirano

virtual media, virtually, technological determinism, symptom, Real, private, distributive structure

nije evidentirano

Podaci o prilogu

18-24.

objavljeno

Podaci o knjizi

Avanture kulture. Kulturalni studiji u lokalnom kontekstu.

Fanuko, Nenad i Puljar D'Alessio, Sanja

Zagreb: Jesenski i Turk

2012.

978-953-222-438-2

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija, Filologija