Posredovanje i primanje informacija na satu stranoga jezika (CROSBI ID 593699)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Košuta, Nataša ; Vičević, Sanja
hrvatski
Posredovanje i primanje informacija na satu stranoga jezika
Učenikovo ponašanje u procesu učenja stranoga jezika rezultat je, između ostaloga, i njegova stila učenja. Postoji više klasifikacija stilova učenja, a jedna od istaknutijih u literaturi jest ona čije je polazište način primanja informacija. Cilj je ovoga rada ispitati način posredovanja i primanja informacija na nastavi njemačkoga jezika s obzirom na tipove učenika navedene u Europskome jezičnom portfoliju za učenike i učenice od 11 do 15 godina u Republici Hrvatskoj koji navodi tri tipa učenika – vizualni, auditivni i tip učenika koji najbolje uči izravnom uporabom jezika. Stoga je ispitana razlika u zastupljenosti triju navedenih tipova učenika prema samoprocjeni učenika, zatim razlika u zastupljenosti načina posredovanja informacija primjerenih pojedinome tipu učenika prema samoprocjeni nastavnika te razlika u zastupljenosti načina posredovanja informacija primjerenih spomenutim tipovima učenika u udžbenicima i radnim bilježnicama za njemački kao drugi strani jezik kojima se anketirani nastavnici koriste u svome radu. Istraživanje je pokazalo da učenici u ispitanome uzorku prednost daju primanju informacija vizualnim putem, dok nastavnici procjenjuju kako podjednako posreduju informacije primjerene istraživanim tipovima učenika. S druge strane, u posredovanju se informacija putem udžbenika i radnih bilježnica prednost daje vizualnome tipu učenika. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu osvješćivanja stilova učenja u učenika, u čemu će ključnu ulogu imati nastavnik stranoga jezika te na potrebu senzibiliziranja autora udžbenika i radnih bilježnica za različite načine posredovanja informacija koji odgovaraju različitim tipovima učenika.
senzorni kanal ; stil učenja ; tip učenika ; Europski jezični portfolio za učenike i učenice od 11 do 15 godina ; njemački kao drugi strani jezik u osnovnoj školi
nije evidentirano
engleski
Giving and receiving information in foreign language class
nije evidentirano
sensory preference ; learning style ; personality type ; ELP (ages 11-15) ; German as a second foreign language in elementary school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
71-73.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka.Jezik kao informacija
Peti-Stantić, Anita ; Stanojević, Mateusz-Milan
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku ; Srednja Europa
978-953-6979-96-7
Podaci o skupu
XXVI. međunarodni znanstveni skup "Jezik kao informacija"
predavanje
11.05.2012-13.05.2012
Zagreb, Hrvatska