Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Digitalno-mrežna paradigma i ideološki aparati 'post-ideološkog' doba (CROSBI ID 593707)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Peović Vuković, Katarina Digitalno-mrežna paradigma i ideološki aparati 'post-ideološkog' doba // Medijska slika svijeta. Od proizvodnje stvarnosti do aparata moći. Zagreb, Hrvatska, 13.06.2012-14.06.2012

Podaci o odgovornosti

Peović Vuković, Katarina

hrvatski

Digitalno-mrežna paradigma i ideološki aparati 'post-ideološkog' doba

Predstavljanje će konceptualizirati medijsku sliku svijeta putem elaboracije medija kao paradigme. U doba kasnog kapitalizma i instalacije digitalno- mrežne paradigme, smjena nije rezultat akumulacije znanja i tehnologija, već gotovo suprotno, niza anomalija u društvenom tkivu, potrebe za novim medijsko-korporativno-etatističkim ideološkim aparatom. Iako se transformacija medijskih paradigmi čini 'logičnom' posljedicom akumulacije, napretka 'neutralnog' racionalnog znanstveno- tehnološkog aparata, logika tog procesa smjene paradigmi, a na što je upozorio Thomas S. Kuhn, uvijek je logika krize. Izlaganje će pokušati ponuditi tumačenje temeljnog paradoksa hegemonije 'otvorenih medija', koji danas funkcioniraju kao idealne “neutralno” ekonomsko-simboličke mašine. Optimistične interpretacije demokratizacije društva putem “masovnih samo-komunikacija” (M. Castells) pozivaju se na temeljan uvid u strukturu Mreže kao decentraliziranog medija na kojem se zbiva transformacija društvene uloge publike, gdje se konzumenti pretvaraju u proizvođače. No istovremeno 'otvoreni' prostori komunikacije djeluju kao idealni ideološki aparati korporativnog nadzora, emergentni ekonomski modeli komodifikacije svih životnih iskustava, kao i virtualnih prostora koji se mogu tretirati kao javne sfere. Izlaganje će zauzeti kulturalno-studijsko očište, preuzeto od post-marksističkog teoretičara Raymonda Williamsa koji rješava problem jednostavnog socijalnog determinizma, ideologije kao odraza ideja vladajuće klase i hegemoniju medija čitati kao rezultat pregovora koji se neprestano vode između rezidualnih i emergentnih kultura. Pri tome će se uputiti na važnost analize diskurzivnih znanja, kolektivno nesvjesnog koje osigurava legitimaciju ideologije, gdje emergentne kulture (društvenih mreža, 'otvorenih' komunikacijskih prostora, itd.), djeluju kao zamašnjak post-ideologije, njegova simbolička legitimacija.

paradigma; ideologija; emergentne kulture

nije evidentirano

engleski

Digital-network paradigm and ideological apparatuses of 'post-ideological' era

nije evidentirano

paradigm; ideology; emergent cultures

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Medijska slika svijeta. Od proizvodnje stvarnosti do aparata moći.

pozvano predavanje

13.06.2012-14.06.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija