Profesionalno usavršavanje učitelja poradi poticanja cjelokupnog razvoja djece suvremenog doba (CROSBI ID 189645)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Zloković, Jasminka ; Kušić, Siniša ; Tot, Daria
hrvatski
Profesionalno usavršavanje učitelja poradi poticanja cjelokupnog razvoja djece suvremenog doba
Promjene nastale u svim čovjeku važnim djelatnostima i sferama društvenog života neminovno iziskuju prihvaćanje profesionalnog osposobljavanja kao nužne dimenzije našeg života, a ne kao alternative malobrojnih entuzijasta. I "škola" se mora prilagoditi diskontinuitetu suvremenog doba koji "tradicionalnu prosvjetnu koncepciju" čini često "nestabilnom". Velika je razlika u znanju i sposobnostima učenika, a poučavanje nije puka "rutina". Uz roditelje, učitelji su ključne osobe u poticanju cjelokupnog razvoja djece i njihovoj pripremi za kompleksnu ulogu "građanina svijeta". Oni su i temeljni nositelji promjena u obrazovanju. Mnogobrojne obrazovne reforme u svijetu nisu uspjele zanemarujući učiteljevu respektabilnu ulogu u životu djece i društvenog razvoja općenito. Autori u radu razmatraju neke od aktualnih pedagoških problema koji mogu ostaviti dojam da se proces cjeloživotnog obrazovanja i profesionalnog razvoja učitelja nalazi između "svijeta realnosti" i "daleke" budućnosti. Prezentirani su i neki od rezultata empirijskog istraživanja koje je provedeno 2006. godine, na velikom uzorku učitelja (osnovni skup 12.825 učitelja), osnovnih i srednjih škola Grada Zagreba i devet županija Republike Hrvatske. Dobiveni rezultati mogu pridonijeti podizanju razine učinkovitosti profesionalnog osposobljavanja učitelja i nužnih odgojnih kompetencija kao neke od temeljnih pretpostavki za primjerenim poticanjem razvoja suvremene generacije djece i mladih.
cjeloživotno učenje; odgojne kompetencije; poticanje razvoja djece; profesionalno usavršavanje; učitelji
nije evidentirano
engleski
Professional trainning of teachers as an important role in encouraging development of a modern age children
nije evidentirano
lifelong learning; educational competencies; stimulate growth of children; professional trainning; teachers
nije evidentirano