Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja (CROSBI ID 47473)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Slunjski, Edita
hrvatski
Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja
Kurikulum ranog odgoja određuje se kao teorijska razvojna koncepcija koja se u praksi propituje i modificira, u traganju efikasnim oblicima podrške odgoju i obrazovanju djece. Ona podrazumijeva praćenje i razumijevanje kompleksne dinamike aktivnosti djece i zajedničko promišljanje, realiziranje i evaluaciju odgojno–obrazovnog procesa. Ustanovu ranog odgoja potrebno je transformirati u zajednicu koju karakterizira profesionalna povezanost, suradnja i timski rad. Suradnja i profesionalno partnerstvo odgajatelja nužne su pretpostavke ostvarivanja kvalitetne odgojno-obrazovne prakse i razvoja kurikuluma. Istraživanjem odgojno-obrazovne prakse u različitim ustanovama ranog odgoja, moguće je doći do nekih njezinih zajedničkih značajki, što može biti korisno za izgradnju teorije o kurikulumu. No, u svakoj ustanovi, kurikulum se konstruira kao jedinstvena i neponovljiva teorijska koncepcija izrasla na temeljima njene autentične prakse. Ovako određen kurikulum podupire autonomiju svake odgojno–obrazovne ustanove, ostavljajući prostor za pluralizam pedagoških ideja i koncepcija, temeljenih na humanističkim idejama i razvojno–primjerenoj praksi. Krucijalni instrument razvijanja odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma, predstavljaju istraživačke i refleksivne kompetencije odgajatelja, koje se mogu izgraditi uključivanjem u akcijska istraživanja. Ovaj oblik profesionalizma, svakom odgajatelju omogućuje da u okviru svojeg odgojno-obrazovnog djelovanja funkcionira kao aktivni, kreativni, konstruktivni i misaoni subjekt. Time se odgajatelje može pretvoriti u predvodnike pozitivnih promjena, koji u ustanovama ranog odgoja postaju kreatorima i rekreatorima kurikuluma, osiguravajući im jedinstvenost i kvalitetu. Taj proces nije jednostavan nego zahtjevan, kompleksan i povezan s različitim izazovima. Ovim se radom nastoji doprinjeti rasvjetljavanju uvjeta koji omogućuju organizacijski razvoj ustanove ranog odgoja te kontinuiranu transformaciju odgojno–obrazovne prakse i razvoj kurikuluma u njoj.
kurikulum, istraživanje, pluralizam pedagoških ideja i koncepcija
nije evidentirano
engleski
Challenges and perspectives of early education curriculum development
nije evidentirano
curriculum, research, pluralism of pedagogical ideas and conceptions
nije evidentirano
Podaci o prilogu
315-330.
objavljeno
Podaci o knjizi
Suvremeni tokovi u ranom odgoju
Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela
Zenica: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici
2012.
978-9958-697-24-1