Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja (CROSBI ID 47473)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Slunjski, Edita Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja // Suvremeni tokovi u ranom odgoju / Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela (ur.). Zenica: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012. str. 315-330

Podaci o odgovornosti

Slunjski, Edita

hrvatski

Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja

Kurikulum ranog odgoja određuje se kao teorijska razvojna koncepcija koja se u praksi propituje i modificira, u traganju efikasnim oblicima podrške odgoju i obrazovanju djece. Ona podrazumijeva praćenje i razumijevanje kompleksne dinamike aktivnosti djece i zajedničko promišljanje, realiziranje i evaluaciju odgojno–obrazovnog procesa. Ustanovu ranog odgoja potrebno je transformirati u zajednicu koju karakterizira profesionalna povezanost, suradnja i timski rad. Suradnja i profesionalno partnerstvo odgajatelja nužne su pretpostavke ostvarivanja kvalitetne odgojno-obrazovne prakse i razvoja kurikuluma. Istraživanjem odgojno-obrazovne prakse u različitim ustanovama ranog odgoja, moguće je doći do nekih njezinih zajedničkih značajki, što može biti korisno za izgradnju teorije o kurikulumu. No, u svakoj ustanovi, kurikulum se konstruira kao jedinstvena i neponovljiva teorijska koncepcija izrasla na temeljima njene autentične prakse. Ovako određen kurikulum podupire autonomiju svake odgojno–obrazovne ustanove, ostavljajući prostor za pluralizam pedagoških ideja i koncepcija, temeljenih na humanističkim idejama i razvojno–primjerenoj praksi. Krucijalni instrument razvijanja odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma, predstavljaju istraživačke i refleksivne kompetencije odgajatelja, koje se mogu izgraditi uključivanjem u akcijska istraživanja. Ovaj oblik profesionalizma, svakom odgajatelju omogućuje da u okviru svojeg odgojno-obrazovnog djelovanja funkcionira kao aktivni, kreativni, konstruktivni i misaoni subjekt. Time se odgajatelje može pretvoriti u predvodnike pozitivnih promjena, koji u ustanovama ranog odgoja postaju kreatorima i rekreatorima kurikuluma, osiguravajući im jedinstvenost i kvalitetu. Taj proces nije jednostavan nego zahtjevan, kompleksan i povezan s različitim izazovima. Ovim se radom nastoji doprinjeti rasvjetljavanju uvjeta koji omogućuju organizacijski razvoj ustanove ranog odgoja te kontinuiranu transformaciju odgojno–obrazovne prakse i razvoj kurikuluma u njoj.

kurikulum, istraživanje, pluralizam pedagoških ideja i koncepcija

nije evidentirano

engleski

Challenges and perspectives of early education curriculum development

nije evidentirano

curriculum, research, pluralism of pedagogical ideas and conceptions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

315-330.

objavljeno

Podaci o knjizi

Suvremeni tokovi u ranom odgoju

Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela

Zenica: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici

2012.

978-9958-697-24-1

Povezanost rada

Pedagogija