Нова европейска драма или голямата измама (Nova evropseiska drama ili golemata izmama) (CROSBI ID 10019)

Nikčević, Sanja Нова европейска драма или голямата измама (Nova evropseiska drama ili golemata izmama). Ruse, 2009

Nikčević, Sanja

Aleksandra Liven

Нова европейска драма или голямата измама (Nova evropseiska drama ili golemata izmama)

Knjiga govori o utjecaju suvremenog britanskog trenda (takozvani novi brutalizam, drama krvi i sperme ili in-yer-face theatre ili drama koja udara u lice, s najznačajnijim predstavnicima Sarah Kane i Markom Ravenhillom) na evropsko kazalište. Najnoviji europski trend – drame pune eksplicitnog nasilja i vulgarnog jezika su krajem dvadesetoga stoljeća preplavile Europu i izazvale reakcije na granici histerije – kako protivnika koji su tvrdili da se radi o djelima bez ikakve umjetničke vrijednosti koja samo šokiraju nasiljem tako i pobornika koji su tvrdili da je to jedini mogući "izraz osjećaja epohe" i vrhunska umjetnost. Izrazito zanimljivo i čitko pisana u maniri romana detekcije, knjiga vodi čitatelja od početka uspona britanskog trenda nasilja i njegova prijelaza u Europu pod nazivom "nove europske drame" do zamiranja trenda. Knjiga je provokativna jer za neke stvari i po prvi puta ukazuje na centre moći u europskom kazalištu i mehanizme utjecaja i nametanja određenog trenda ili osobe kao "vrhunske vrijednosti", temeljene uglavnom na demagogijama i napadima. Knjiga je aktualna jer trend, iako na izmaku u zemljama koje su ga započele, još uvijek ima svoje odjeke na našim scenama. Knjiga je plod autoričina dugogodišnjeg praćenja europskog kazališta i studioznog istraživanja i zato će ostati kao analitički trag za buduća istraživanja tog doba.

Mark Ravenhill; Sarah Kane; europska drama i kazalište; GB drama; nasilje; kazališne teme i motivi

Prijevod na bugarski knjige Sanje Nikčević "Nova europska drama ili velika obmana" objavljene u Zagrebu (Meandar, 2005)

New European Drama or Big Deception