Modernost pedagoške koncepcije Marie Montessori (CROSBI ID 189830)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bašić, Slavica
hrvatski
Modernost pedagoške koncepcije Marie Montessori
U zadnjim desetljećima sve veći broj znanstvenika i pedagoga praktičara pokazuje interes za Montessori pedagogiju, provjerava je u praksi i argumentira da se radi o modernoj, vremenu primjerenoj pedagogiji koja odgovara na razvojne potrebe suvremen djece i mladih. Brojna istraživanja pokazuju da djeca iz Montessori škola u usporedbi s djecom iz standardnih škola pokazuju bolju motivaciju za učenje, višestruke interese, samostalnost i pozitivan odnos prema učenju i veću odgovornost prema zajednici. Istraživanja neuroznanosti i razvojne psihologije potvrđuju postavke Montessori pedagogije o individualnom planu razvoja, koji prolazi određene stupnjeve (senzibilna razdoblja, prozori učenja) te o potrebi didaktički oblikovane okoline kao pomoći u individualnom razvoju. Zahtjev za slobodom, samostalnosti i samoaktivnosti Montessori je, za razliku od emancipatorske pedagogije i sociokonstruktivizma, postavila u okvire razvojne i moralne slobode i jasno definirala uvjete slobode i pretpostavke samostalnosti djeteta. Sloboda shvaćena kao izgradnja kompetencija za djelovanje – cilj je ali i put koji dijete prolazi u svome razvoju i na kojemu treba sigurnost, zaštićenost, praćenje i pomoć odraslih. Modernost Montessori pedagogije treba tražiti u znanstveno utemeljenoj psihologiji razvoja, u pedagoški oblikovanoj ponudi učenja i u pedagoškom etosu odgajatelja.
senzibilna razdoblja; didaktički oblikovana okolina; slobodni izbor; razvojna i moralna sloboda; etos odgajatelja
nije evidentirano
engleski
The contemporariness of Maria Montessori's pedagogical concept
nije evidentirano
sensitive periods; didactically formulated environment; freedom of choice; developmental and moral freedom; ethos of the teacher
nije evidentirano