Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Modernost pedagoške koncepcije Marie Montessori (CROSBI ID 189830)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bašić, Slavica Modernost pedagoške koncepcije Marie Montessori // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 2; 205-216

Podaci o odgovornosti

Bašić, Slavica

hrvatski

Modernost pedagoške koncepcije Marie Montessori

U zadnjim desetljećima sve veći broj znanstvenika i pedagoga praktičara pokazuje interes za Montessori pedagogiju, provjerava je u praksi i argumentira da se radi o modernoj, vremenu primjerenoj pedagogiji koja odgovara na razvojne potrebe suvremen djece i mladih. Brojna istraživanja pokazuju da djeca iz Montessori škola u usporedbi s djecom iz standardnih škola pokazuju bolju motivaciju za učenje, višestruke interese, samostalnost i pozitivan odnos prema učenju i veću odgovornost prema zajednici. Istraživanja neuroznanosti i razvojne psihologije potvrđuju postavke Montessori pedagogije o individualnom planu razvoja, koji prolazi određene stupnjeve (senzibilna razdoblja, prozori učenja) te o potrebi didaktički oblikovane okoline kao pomoći u individualnom razvoju. Zahtjev za slobodom, samostalnosti i samoaktivnosti Montessori je, za razliku od emancipatorske pedagogije i sociokonstruktivizma, postavila u okvire razvojne i moralne slobode i jasno definirala uvjete slobode i pretpostavke samostalnosti djeteta. Sloboda shvaćena kao izgradnja kompetencija za djelovanje – cilj je ali i put koji dijete prolazi u svome razvoju i na kojemu treba sigurnost, zaštićenost, praćenje i pomoć odraslih. Modernost Montessori pedagogije treba tražiti u znanstveno utemeljenoj psihologiji razvoja, u pedagoški oblikovanoj ponudi učenja i u pedagoškom etosu odgajatelja.

senzibilna razdoblja; didaktički oblikovana okolina; slobodni izbor; razvojna i moralna sloboda; etos odgajatelja

nije evidentirano

engleski

The contemporariness of Maria Montessori's pedagogical concept

nije evidentirano

sensitive periods; didactically formulated environment; freedom of choice; developmental and moral freedom; ethos of the teacher

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (2)

2011.

205-216

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija