Rodna ravnopravnost žena na hrvatskom filmu u kontekstu hrvatskog poslijeratnog društva - sociološka analiza (CROSBI ID 376605)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kuliš, Ana
Galić, Branka, Gilić, Nikica
hrvatski
Rodna ravnopravnost žena na hrvatskom filmu u kontekstu hrvatskog poslijeratnog društva - sociološka analiza
Rad povezuje društvene promjene nakon (Domovinskog) rata, istraživanja o posljedicama modernizacije, pojedine feminstičke teorije i teorije o filmu te analizira postojeću literaturu i hrvatske filmove kako bi ukazao na rodnu neravnopravnost žena vidljivu u hrvatskom filmu u kontekstu hrvatskog društva. Nakon pada socijalizma dogodilal se snažna repatrijarhalizacija i progon žena u privatnu sferu. Osim činjenice da je vidljivost žena u hrvatskoj kinematografiji vrlo malena i da se mali broj redatelja poput Kreše Golika i Zvonimira Berkovića, te u novije vrijeme i Matanića, bavvio eksperimentalnim pristupom u obradi ženskog pitanja, u velikoj većini filmova sve se vrti oko egzemplarnih patrijarha, dok je uloga žene izvan bitnog fokusa i ograničena na obiteljsku sferu. Naši filmovi obiluju šovinizmom, seksizmom, ksenofobijom i homofobijom i rijetko koji film sniman je iz perspektive ženskog lika, a nasilje nad ženama provlači se kao lajtmotivski obrazac.
žene; film; Hrvatska; nacionalizam; rodna (ne)ravnopravnost; repatrijarhalizacija
nije evidentirano
engleski
Gender equality in Croatian films in the context of the Croatian post-war society - a sociological analysis
nije evidentirano
women; film; Croatia; nationalism; gender (in)equality; patriarchalization
nije evidentirano
Podaci o izdanju
77
22.01.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb