Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strategije učenja gramatike i gramatička kompetencija u stranome jeziku (CROSBI ID 376851)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Božinović, Nikolina Strategije učenja gramatike i gramatička kompetencija u stranome jeziku / Pavičić Takač, Višnja (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2012

Podaci o odgovornosti

Božinović, Nikolina

Pavičić Takač, Višnja

hrvatski

Strategije učenja gramatike i gramatička kompetencija u stranome jeziku

Iako su strategije učenja stranoga jezika već desetljećima predmet zanimanja u području usvajanja stranoga jezika, malobrojna su istraživanja koja se bave strategijama učenja gramatike kao izdvojene skupine općih strategija učenja. Dosadašnja malobrojna istraživanja u ovome području ukazala su na potrebu empirijskih istraživanja koja bi se sustavno bavila identifikacijom, opisom i klasifikacijom gramatičkih strategija. Cilj ovoga istraživanja bio je dobiti uvid u procese ovladavanja gramatikom stranoga jezika u odraslih učenika radi utvrđivanja uloge strategija učenja gramatike kojima se učenici koriste u dvama stranim jezicima, i to njemačkome i španjolskome, na dvije razine ovladanosti u hrvatskome visokoškolskom obrazovnom sustavu. Podatci o strategijama učenja gramatike prikupljeni su strukturiranim upitnikom za mjerenje vrste i učestalosti uporabe strategija učenja gramatike. Ujedno se komparativno ispitala uporaba strategija učenja gramatike tijekom učenja različitih stranih jezika na dvama različitim stupnjevima učenja. Za procjenu gramatičke kompetencije korišten je instrument kojim se testirala razina gramatičke kompetencije u dvama stranim jezicima, na dvama stupnjevima učenja, na temelju vrednovanja i usklađivanja procjena između više nezavisnih ocjenjivača. Prikupljeni su podatci analizirani kvantitativnim metodama (deskriptivnim i inferencijalnim statističkim postupcima). Rezultati istraživanja ukazali su na postojanje razlike u uporabi strategija učenja gramatike u odnosu na spol, strani jezik koji se uči, stupanj učenja, prethodno iskustvo u učenju jezika i još neki strani jezik koji se uči. Pokazalo se da postoji povezanost između strategija učenja gramatike i procijenjene morfološke i sintaktičke kompetencije u oba strana jezika, kao i postojanje razlika među navedenim kompetencijama s obzirom na stupanj učenja jezika. Rezultati pokazuju da su ispitanici koji uče španjolski jezik na višem stupnju učenja dostigli viši stupanj gramatičke kompetencije od ispitanika koji na istoj razini uče njemački jezik, a češća uporaba strategija zabilježena je kod ispitanika koji uče španjolski jezik. Rezultati istraživanja također su ukazali da se na temelju strategija učenja gramatike može djelomično predvidjeti procijenjena gramatička kompetencija u pojedinome stranom jeziku. Istraživanje je ukazalo na nužnost budućega sustavnog i kontinuiranog ispitivanja uloge i učinkovitosti strategija (posebice gramatičkih) u hrvatskome obrazovnom sustavu kako bi se dobili još jasniji i precizniji podatci o njihovu utjecaju na učenje gramatike i razvoj gramatičke kompetencije. Na temelju rezultata ove studije izrađen je novi teorijski okvir za sustavno istraživanje procesa ovladavanja gramatikom stranih jezika. Može se pretpostaviti da bi primjena konstruiranoga istraživačkog instrumenta mogla značajno pridonijeti kvalitetnijem usvajanju gramatičkih struktura određenih stranih jezika i ponuditi dobar temelj za primjenu strategija učenja gramatike u procesu učenja i poučavanja stranih jezika u hrvatskome visokoškolskom obrazovnom kontekstu.

strategije učenja gramatike; gramatička kompetencija; spolne razlike; stupanj učenja; prognoza gramatičke kompetencije

nije evidentirano

engleski

Grammar learning strategies and grammatical competence in foreign language

nije evidentirano

grammar learning strategies; grammatical competence; gender differences; proficiency level; grammatical competence prediction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

284

12.12.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija