Razvijanje gramatičke kompetencije uz pomoć adekvatnih strategija učenja gramatike (CROSBI ID 190302)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Božinović, Nikolina
hrvatski
Razvijanje gramatičke kompetencije uz pomoć adekvatnih strategija učenja gramatike
Strategije učenja gramatike danas su vrlo aktualno područje ispitivanja u glotodidaktici. Oxford (1990) ih označava kao postupke kojima se učenik služi kako bi poboljšao vlastito učenje. Primjena prikladnih strategija osigurava veći uspjeh u učenju i veću sigurnost. Za razvoj gramatičke kompetencije potrebno je razvijati učinkovite strategije učenja gramatike. Riječ je prvenstveno o strategijama koje dozivaju gramatičke elemente u radno pamćenje kako bi uslijedila njihova obrada. U radu se daje prikaz teorijskih postavki vezanih uz strategije učenja te se ukazuje na njihovu primjenu u području ovladavanja gramatikom. Također se iznose rezultati opsežnijega istraživanja provedenoga na Sveučilištu u Ženevi s učenicima njemačkog kao stranog jezika. Cilj istraživanja bio je dobiti uvid u način na koji učenici stranoga jezika usvajaju pravila njemačke gramatike. Rezultati su pokazali da se gramatika stranoga jezika usvaja na jednak način kao i gramatika materinskoga jezika i to prirodnim redoslijedom kroz pojedine faze usvajanja jezika. Istraživanje je također potvrdilo da pri vođenom usvajanju jezika, odnosno usvajanju jezika u didaktičkoj sredini, učenici koriste strategije učenja gramatike koje su slične onima koje su opservirane u uvjetima prirodnoga usvajanja jezika.
gramatička kompetencija; strategije učenja gramatike; vođeno usvajanje gramatike; kognitivne strategije
nije evidentirano
engleski
Developing Grammatical Competence through Effective Grammar Learning Strategies
nije evidentirano
grammatical competence; grammar learning strategies; guided grammar acquisition; cognitive strategies
nije evidentirano