Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja (CROSBI ID 190430)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Pranjić, Marko Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja // Pedagogijska istraživanja, 9. (2012), 1-2; 9-24

Podaci o odgovornosti

Pranjić, Marko

hrvatski

Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja

Odgoj kao središnja tema odgojnih znanosti ne prestaje zaokupljati mnoge pedagoge iz različitih kulturnih okruženja. Pokušava ga se sagledavati s puno strana kako bi se doprelo do njegove biti, maksimalno ga istražilo i unaprijedilo. Tome želi doprinijeti i ovaj prilog u kojem se najprije razmatra antipedagogija kroz njena bitna određenja, a onda predstavljaju i kritički analiziraju tri suvremena pristupa odgoju: pedagoški optimizam, pedagoški pesimizam, pedagoški interakcionizam/realizam, ali se govori i o individualnoj odgovornosti odgajanika kao i o nekim važnim odgojnim agensima. Na pedagoški optimizam i pedagoški pesimizam se gleda kao na dvije ekstremne pozicije koje je teško znanstveno braniti pa stoga vjerojatno imaju manje svijetlu budućnost, dok se pedagoški interakcionizam/realizam vidi kao realnije shvaćanje odgoja koje u sebi nosi elemente realnog pedagoškog optimizma i kritičnog pedagoškog pesimizma sa znatno većim brojem pristalica istraživanja odgojne djelatnosti pa stoga i sa izvjesnijom budućnošću. Pritom se ni u kojem slučaju ne želi ispustiti iz vida središnje obilježje odgajanika kao subjekta odgoja, naime, njegovu slobodu koja bez obzira na kvalitetu odgojne ponude može dovesti u pitanje odgojni proces pa samim tim i učinak odgojnoga nastojanja. U svemu tome nije se htjelo zaobići odgojne agense, njihovu međusobnu interakciju i komunikaciju kao i neke druge važne odgojne teme koje uvelike zaokupljaju istraživačku kreativnost suvremenih promicatelja odgojnih znanosti.

antipedagogija; pedagoški optimizam; pedagoški pesimizam; pedagoški interakcionizam /realizam; pedagoški agensi

nije evidentirano

engleski

Antipedagogy and modern Concepts of Education

nije evidentirano

antipedagogy; pedagogical optimism; pedagogical pessimism; pedagogical interaction/realism; pedagogical agents

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9. (1-2)

2012.

9-24

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija