Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje učinkovitosti provedbe PATHS-RASTEM programa u predškolskim ustanovama u Hrvatskoj (CROSBI ID 594502)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Mihić, Josipa ; Novak, Miranda ; Bašić, Josipa Istraživanje učinkovitosti provedbe PATHS-RASTEM programa u predškolskim ustanovama u Hrvatskoj // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana et al. (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 100.-100

Podaci o odgovornosti

Mihić, Josipa ; Novak, Miranda ; Bašić, Josipa

hrvatski

Istraživanje učinkovitosti provedbe PATHS-RASTEM programa u predškolskim ustanovama u Hrvatskoj

Predškolski PATHS-RASTEM program (Razvijanje Alternativnih STratEgija Mišljenja) je znanstveno-utemeljen univerzalni preventivni program usmjeren na razvijanje socijalno-emocionalnih kompetencija kod djece predškolskog uzrasta (autori programa: Domitrovich, C., Greenberg, M., Kusché, C.A. i Corte R.). Program se sastoji od 37 lekcija koje dva puta tjedno u trajanju od jednog sata provode za to educirani odgajatelji u prostoru predškolske ustanove. PATHS-RASTEM program je prepoznat kao jedan od 10 najučinkovitijih programa prevencije nasilničkog ponašanja od strane Centra za istraživanje prevencije nasilja, SAD. Istraživanja su pokazala kako predškolski PATHS-RASTEM program značajno razvija sposobnost prepoznavanja emocija kod djece te razvija strategije nenasilnog rješavanja sukoba. U 2011. godini je po prvi puta započela implementacija univerzalnog preventivnog programa PATHS-RASTEM u predškolskim ustanovama u Hrvatskoj. Program se u Hrvatskoj započeo provoditi unutar projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno-emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama (PATHS-RASTEM)“ (voditeljica prof.dr.sc. Josipe Bašić) financiranog od strane fonda Jedinstvo uz pomoć znanja i MZOŠ-a RH. Program se provodio u 6 predškolskih ustanova u Hrvatskoj – u dva vrtića u gradu Zagrebu, dva vrtića u Rijeci, jednom vrtiću u Vrsaru i jednom vrtiću u Labinu. U svakoj od predškolskih ustanova se program provodio od rujna 2011. do ožujka 2012. u dvije skupine djece u dobi od 4. do 6. godine. Kako bi se ispitala učinkovitost programa osmišljen je kvazi-eksperimentalni dizajn istraživanja. Cilj istraživanja je bio ispitati razlike u socijalno-emocionalnim kompetencijama djece uključene u PATHS-RASTEM program i djece koja nisu bila uključena u program te ispitati kvalitetu implementacije predškolskog PATHS-RASTEM programa. Provedene su tri točke mjerenja (prosinac 2010., rujan 2011. te ožujak 2012.) tijekom kojih je provedena procjena djece od strane odgajateljica. U ovom radu će biti prezentiran nacrt istraživačke studije učinkovitosti provedbe predškolskog PATHS-RASTEM programa s posebnim naglaskom na rezultatima provedenog istraživanja.

socijalno-emocionalne kompetencije; prevencija; znanstveno-utemeljeni programi; evaluacija

nije evidentirano

engleski

Study of effectiveness of PATHS-RASTEM program in pre-school settings in Croatia

nije evidentirano

socio-emotional competencies; prevention; science-based programs; evaluation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

100.-100..

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6418-71-8

Podaci o skupu

8. međunarodni znanstveni skup Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

predavanje

27.09.2012-29.09.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija