Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Učitelj kao dr. Jekyll i mr. Hyde (Dva lica učiteljeva poziva) (CROSBI ID 478988)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Irović, Stanislava Učitelj kao dr. Jekyll i mr. Hyde (Dva lica učiteljeva poziva) // Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju : zbornik radova / Rosić, Vladimir (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999. str. 382-394-x

Podaci o odgovornosti

Irović, Stanislava

hrvatski

Učitelj kao dr. Jekyll i mr. Hyde (Dva lica učiteljeva poziva)

Visoka kompleksnost učiteljeva poziva proizlazi iz širine i raznovrsnosti "polja" njegova djelovanja i odgovornosti te raznovrsnosti njegovih stvarnih i mogućih uloga. Učitelj djeluje neprestano težeći uranotežavanju osobnog kredibiliteta i autentičnosti. Njegova pozicija oscilira između stvarne i potencijalne "moći" i/uli "nemoći". Osjećaj moći proistječe iz mogućnosti kontrole vlastitih edukacijskih odluka, komun ikacijskog ponašnja i oblikovanja okružja i procesa učenja/poučavanja. Nedostatna kompetencija dovodi u iskušenje i stvarnu moć učitelja i njegov doživljaj vlastite moći. Shvaćanje edukacije kao svojevrsne manipulacije, učitelju uskraćuje priliku za tranfer odgovornosti, a učenicima za izbor i donošenje odluka te razvoj autonomije. Samorefleksija i kontinuirano uspoređivanje vlastite percepcije s percepcijom učenika (učenički doživljaj okružja učenja, učiteljeva ponašanja i osobnosti), omogućuje samokorekciju i redefiniranje ciljeva, metoda i strategija. Na taj način učeitelj svladava "kaotična iskustva poučavanja", prevladava stres i frustracije. Kontinuirana izgradnja osobne kompetencije učitelju donosi samopouzdanje i osjećaj ponosa zasnovan na percepciji vlastitog i učeničkog uspjeha.

uloge učitelja; transfer odgovornosti; samorefleksija; kompetencija učitelja

nije evidentirano

engleski

Teacher as Dr.Jekyll and Mr. Hyde (Two Sides of a Teacher's Profession)

nije evidentirano

roles of the teacher; trasfer responsibility; self-reflection; competence of a teacher

nije evidentirano

Podaci o prilogu

382-394-x.

1999.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju : zbornik radova

Rosić, Vladimir

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Podaci o skupu

Drugi međunarodni znanstveni kolokvij

predavanje

25.03.1999-26.03.1999

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija