Učitelj kao dr. Jekyll i mr. Hyde (Dva lica učiteljeva poziva) (CROSBI ID 478988)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Irović, Stanislava
hrvatski
Učitelj kao dr. Jekyll i mr. Hyde (Dva lica učiteljeva poziva)
Visoka kompleksnost učiteljeva poziva proizlazi iz širine i raznovrsnosti "polja" njegova djelovanja i odgovornosti te raznovrsnosti njegovih stvarnih i mogućih uloga. Učitelj djeluje neprestano težeći uranotežavanju osobnog kredibiliteta i autentičnosti. Njegova pozicija oscilira između stvarne i potencijalne "moći" i/uli "nemoći". Osjećaj moći proistječe iz mogućnosti kontrole vlastitih edukacijskih odluka, komun ikacijskog ponašnja i oblikovanja okružja i procesa učenja/poučavanja. Nedostatna kompetencija dovodi u iskušenje i stvarnu moć učitelja i njegov doživljaj vlastite moći. Shvaćanje edukacije kao svojevrsne manipulacije, učitelju uskraćuje priliku za tranfer odgovornosti, a učenicima za izbor i donošenje odluka te razvoj autonomije. Samorefleksija i kontinuirano uspoređivanje vlastite percepcije s percepcijom učenika (učenički doživljaj okružja učenja, učiteljeva ponašanja i osobnosti), omogućuje samokorekciju i redefiniranje ciljeva, metoda i strategija. Na taj način učeitelj svladava "kaotična iskustva poučavanja", prevladava stres i frustracije. Kontinuirana izgradnja osobne kompetencije učitelju donosi samopouzdanje i osjećaj ponosa zasnovan na percepciji vlastitog i učeničkog uspjeha.
uloge učitelja; transfer odgovornosti; samorefleksija; kompetencija učitelja
nije evidentirano
engleski
Teacher as Dr.Jekyll and Mr. Hyde (Two Sides of a Teacher's Profession)
nije evidentirano
roles of the teacher; trasfer responsibility; self-reflection; competence of a teacher
nije evidentirano
Podaci o prilogu
382-394-x.
1999.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju : zbornik radova
Rosić, Vladimir
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Podaci o skupu
Drugi međunarodni znanstveni kolokvij
predavanje
25.03.1999-26.03.1999
Opatija, Hrvatska