Slikovnica : prvi strukturirani čitateljski materijal namijenjen djetetu (CROSBI ID 191120)

Martinović, Ivana ; Stričević, Ivanka Slikovnica : prvi strukturirani čitateljski materijal namijenjen djetetu // Libellarium, 4 (2011), 1; 39-63

Martinović, Ivana ; Stričević, Ivanka

Slikovnica : prvi strukturirani čitateljski materijal namijenjen djetetu

Cilj je rada na temelju postojeće literature objediniti relevantne spoznaje o povijesnom razvoju nakladništva slikovnica, karakteristikama slikovnica, funkcijama koje razvija, primjerenosti u odnosu na dob te kvaliteti slikovnica. U radu se iznose rezultati istraživanja do kojih se došlo analizom dokumentacije Hrvatskoga centra za dječju knjigu i koji govore o nakladništvu suvremene slikovnice, kao i spoznaje o jeziku slikovnica. Slikovnica predstavlja prvi susret djeteta s književnošću i pisanom riječju općenito, a ostvaruje se u čovjekovu najosjetljivijem razdoblju, djetinjstvu, pa je stoga nužno voditi brigu o kvaliteti slikovnice radi djetetove dobrobiti. Hrvatske slikovnice objavljene u prošlosti, od samih početaka pojave slikovnica pa do početka 80-ih godina 20. stoljeća, sustavno su istražene do određene razine. No slikovnice koje su na hrvatskom tržištu i u knjižnicama prisutne u posljednjih trideset godina rijetko su predmet istraživanja. Svrha je ovoga rada aktualizirati tematiku slikovnica, produbiti svijest o važnosti postojanja kvalitetne slikovnice zbog potencijala koje posjeduje te potaknuti kontinuirana istraživanja slikovnice u različitim znanstvenim i umjetničkim područjima.

slikovnica; rana pismenost; povijesni razvoj slikovnica; nakladništvo; jezik

Picture book : First Structured Reading Material for Child

picture-book; early literacy; historical development of picture-books; publishing; language