Korisničko sučelje prema procesnom informacijskom sustavu (CROSBI ID 377305)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Šojat-Bikić, Maja Korisničko sučelje prema procesnom informacijskom sustavu / Marijan Đurek (mentor); Zagreb, . 1991

Šojat-Bikić, Maja

Marijan Đurek

Korisničko sučelje prema procesnom informacijskom sustavu

Svrha rada je dvojaka: prikaz metodologije razvoja korisničkog sučelja i njena primjena u području procesnog upravljanja. Teoretski dio rada odnosi se, dakle, na razvoj metodologije za dizajn korisničkog sučelja, dok se praktični dio odnosi na razvoj korisničkog sučelja prema procesnom informacijskom sustavu. Metodologija potiče projektanta interaktivnog informacijskog sustava na posebno razmatranje korisničkog sučelja, odvojeno od aplikacije. Dana je teoretska podloga koja će pomoći u razumijevanju cjelovitog konteksta razvoja korisničkog sučelja. Tu podlogu čini prostor dizajna korisničkog sučelja, čija definicija predstavlja korak ka standardizaciji razvoja korisničkog sučelja. Identificirane su četiri logičke komponente korisničkog sučelja: model, jezik, podaci i upravljanje. Dva različita aspekta korisničkog sučelja koriste se kao osnovni organizacijski principi u metodološkom pristupu razvoju korisničkog sučelja: aspekt korisnika i aspekt programera dijele razvoj korisničkog sučelja na vanjski i unutrašnji dizajn. Predloženo je nekoliko razina apstrakcije za razmatranje korisničkog sučelja: fizička razina, razina znaka, riječi, rečenice i aplikacije. Svaka razina implicira jedan korak u metodološkom pristupu razvoju korisničkog sučelja. Komponente, aspekti i razine definiraju prostor dizajna korisničkog sučelja kao okvir za djelovanje metodologije. Izloženi su sukcesivni koraci metodologije s nizom ilustracija iz područja procesnog upravljanja. Prikazan je modificirani sintaksni dijagram kao formalno pomagalo za specifikaciju sintakse jezika korisnik-računalo. Također su dane korisne smjernice za dizajn korisničkog sučelja. Drugi dio rada prikazuje jezgru korisničkog sučelja prema procesnom informacijskom sustavu, koju ukoriste sve aplikacije ugrađene u sustav. Na kraju su dani pravci budućeg rada na daljem razvoju korisničkog sučelja procesnog informacijskog sustava i razvoju same metodologije dizajna korisničkog sučelja.

korisničko sučelje; procesni informacijski sustav

User interface to process control system

user interface; process control system