Doprinos maloprodavača održivom razvoju primjenom trgovačkih marki (CROSBI ID 594974)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Guszak, Irena ; Tokić, Branka
hrvatski
Doprinos maloprodavača održivom razvoju primjenom trgovačkih marki
Maloprodajna industrija ima važnu ulogu u povezivanju proizvođača i potrošača, ali i zaposlenika, te društvene zajednice u cjelini. S te pozicije, maloprodavači imaju dobar uvid u promjene koje se javljaju u proizvodnji, potrebama potrošača i zahtjevima društva. Te promjene potiču maloprodavače na kreiranje konkurentskih prednosti poslovanjem u skladu s načelima održivog razvoja. Jedan od izvora konkurentskih prednosti maloprodavača su trgovačke marke, koje maloprodavači mogu iskoristiti i za ostvarivanje ciljeva poslovanja u skladu s načelima održivog razvoja. Predmet istraživanja ovog rada je način na koji maloprodavači na hrvatskom tržištu koriste trgovačke marke za ostvarivanje ciljeva održivog poslovanja. Za razliku od drugih marki, maloprodavači kontroliraju sve aspekte proizvoda svojih trgovačkih marki, uključujući razvoj proizvoda, kvalitetu i porijeklo materijala, ambalažu i distribuciju. Istraživanje je obuhvatilo pregled literature, analizu sadržaja internet stranica vodećih maloprodavača proizvoda svakodnevne potrošnje na hrvatskom tržištu, te promatranje u prodavaonicama. Rezultati upućuju na zaključak da na hrvatskom tržištu postoje trgovačke marke koje su u skladu s načelima poslovanja u skladu s održivim razvojem i njihovi ih vlasnici aktivno koriste za ostvarivanje konkurentske prednosti.
maloprodavači; trgovačke marke; održivi razvoj; organski proizvodi
nije evidentirano
engleski
Retailers’ contribution to sustainable development through private labels
nije evidentirano
retailers; private labels; sustainable development; organic products
nije evidentirano
Podaci o prilogu
227-249.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Perspektive trgovine 2012: Trgovina u kontekstu održivog razvoja/ Trade Perspectives 2012: Trade in the Context of Sustainable Development
Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6025-62-6
Podaci o skupu
Perspektive trgovine 2012: Trgovina u kontekstu održivog razvoja/ Trade Perspectives 2012: Trade in the Context of Sustainable Development
predavanje
21.11.2012-22.11.2012
Zagreb, Hrvatska