Stereotip stranca u početničkim udžbenicima inojezičnog hrvatskog (CROSBI ID 191248)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Buljubašić, Eni
hrvatski
Stereotip stranca u početničkim udžbenicima inojezičnog hrvatskog
Članak analizira stereotipe stranaca u udžbenicima hrvatskoga kao drugog i stranog jezika za početnike. Premisa analize jest da je zbog didaktički opravdanog pojednostavljivanja udžbeničkog sadržaja radi njegova približavanja polaznicima tečaja pojava stereotipa neizbježna. Budući da su likovi u udžbenicima većinom studenti (ili polaznici tečaja) hrvatskog, u fokusu su njihove nacionalne kulture i odnos istih s hrvatskom kulturom, posebice kod likova koji predstavljaju hrvatsku dijasporu. S jedne se strane promatraju udžbenici namijenjeni homogenim grupama engleskoga govornog područja, a s druge oni namijenjeni jezično heterogenim grupama. Između ovih dviju vrsta udžbenika pronađene su znatne razlike sa zaključcima da je stereotipizacija u udžbenicima inojezičnoga hrvatskoga podložna vremenskim mijenama te da se ne može previdjeti, već da joj se u pripremi istih treba posvetiti dostatna pozornost kako bi se izbjegle moguće negativne konotacije.
stereotipi; udžbenici hrvatskog kao drugog i stranog jezika za početnike; međukulturalna komunikacija; dijaspora; stranci; konotacije stereotipa
nije evidentirano
engleski
Stereotypes of foreigners in textbooks of Croatian as second or foreign language at the beginner's level
nije evidentirano
stereotypes; Croatian as L2 beginner level textbooks; intercultural communication; diaspora; foreigners and stereotypes’ connotations
nije evidentirano