Nádasev doprinos „retorici postmoderne“ u romanu Divna povijest fotografije (CROSBI ID 191321)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Varga Oswald, Tina ; Ek, Marko
hrvatski
Nádasev doprinos „retorici postmoderne“ u romanu Divna povijest fotografije
Suvremeni mađarski pisac Péter Nádas (1942.) svojim književnim radom pripada generaciji „nove proze“ koja poetikom jezika ruši dotadašnje književne konvencije tradicionalnog pisanja. Roman Divna povijest fotografije (1995.) istodobno otvara prostor dvjema umjetnostima, književnosti i fotografiji, kojima uspijeva odgovoriti na suvremena postmodernistička pitanja, ali i uspostaviti inovativan postupak u mađarskoj književnosti. Poput Prousta, jer se roman nakon pada realizma okrenuo ironiji, Nádaseva zamisao o životu koji se ne može vratiti u sjećanje „vremenskim aparatom“ osim ako glavni likovi ne dožive svoj krah, a tada se ni ne mogu ničega sjećati, u romanu nije apsurdna, nego paradoksalna. Traganje za vlastitim identitetom načeto motivima Kunderinih Smiješnih priča dobiva svoj vrhunac u odnosu na Calvinov roman Ako jedne zimske noci neki putnik. Paradoksi koji pri tome nastaju, od komedija do tragedije u kontekstu lake i teške književnosti, sažeti su u značenju fotografije. U trenutku kada čitatelj napusti horizont očekivanja „velikih priča“, kada gledatelj napusti horizont očekivanja studije o fotografiji, nastaje nova retorika.
Péter Nádas; mađarska književnost; postmodernizam; fotografija; Roland Barthes; laka i teška književnost; Italo Calvino; Milan Kundera; Jorge Luis Borges
nije evidentirano
engleski
Nádasev's Contribution to the „Rhetoric of Postmodernism“ in the Novel Lovely Tale of Photography
nije evidentirano
Péter Nádas; Hungarian literature; postmodernism; photography; Roland Barthes; elite and popular literature; Italo Calvino; Milan Kundera; Jorge Luis Borges
nije evidentirano