Stavovi o slici Hrvatske u drugim zemljama (CROSBI ID 47855)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Klasnić, Ksenija ; Rukavina, Izvor
hrvatski
Stavovi o slici Hrvatske u drugim zemljama
S obzirom na velike ekonomske, političke i kulturne promjene kroz koje je hrvatsko društvo prolazilo u posljednjih 20ak godina, za očekivati je da se promijenila i slika (imidž) koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. U ovom radu bavimo se percepcijom građana RH o tome koji čimbenici i u kojoj mjeri utječu na formiranje tog imidža. Ova percepcija ne samo da odražava internu sliku Hrvatske, već je također s jedne strane formirana na temelju nacionalnog ponosa i njegove projekcije na internu sliku Hrvatske, a s druge strane na temelju poznavanja konkretnih izvora prepoznatljivosti Hrvatske u svijetu. Prema mišljenjima najvećeg broja građana RH, na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj najviše utječu tri sadržaja: turizam, prirodne ljepote i hrvatski sportaši, dok su sloboda medija i političke ideologije (komunističko naslijeđe, antifašizam i ustaštvo) procijenjeni kao sadržaji s najmanjim utjecajem. Analizom latentnog prostora procjena utvrđeno je 5 dimenzija slike o Hrvatskoj: turistička, balkanska, moderna, domovinska i inovativna. Svaka od ovih dimenzija može se (samo) djelomično protumačiti nekim od socio-demografskih karakteristika ispitanika. S obzirom na distribucije varijabli koje ih čine, može se zaključiti kako je percepcija turističke i balkanske slike Hrvatske najzastupljenija. Komparativnom analizom podataka iz 2004. i 2010. godine utvrđeno je da se najveće promjene u procjenama odnose na haške optužnice čiji se utjecaj smanjio te na ponašanje navijača čiji se utjecaj na formiranje slike o Hrvatskoj povećao. Povećani utjecaj, u odnosu na 2004. godinu, također se odnosi i na prirodne ljepote, izume te korupciju i organizirani kriminal. Došlo je također i do promjene latentne strukture procjena na način da se broj latentnih dimenzija smanjio, a pojedini se sadržaji više ne grupiraju na isti način.
imidž Hrvatske u svijetu, prirodne ljepote, slika o Hrvatskoj, turizam
nije evidentirano
engleski
Perception of Croatia's Image in Other Countries
nije evidentirano
image of Croatia abroad, areas of naturals beauty, tourism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
63-83.
objavljeno
Podaci o knjizi
Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2
Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, Ksenija
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo ; Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2013.
978-953-6552-81-8