Hrvatski i crnogorski roman (međuknjiževna tumačenja) (CROSBI ID 10231)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Sabljić, Jakov Hrvatski i crnogorski roman (međuknjiževna tumačenja). Podgorica: Institut za crnogorski jezik i jezikoslovlje, 2010

Sabljić, Jakov

Čirgić, Adnan ; Radoman, Aleksandar ; Šušanj, Jelena

Hrvatski i crnogorski roman (međuknjiževna tumačenja)

Knjiga Jakova Sabljića "Hrvatski i crnogorski roman (međuknjiževna tumačenja)" zasniva se na komparativnim analizama odabranoga korpusa savremenih crnogorskih i hrvatskih romana mlađih autora, pri čemu se naročito uzima u obzir utjecaj popularne kulture i medija, ponajviše filma, na literarnu praksu. S crnogorske strane razmatrani su romani: Balše Brkovića, Igora Đonovića, Andreja Nikolaidisa, Dragana Radulovića, Predraga Sekulića, Ognjena Spahića i Momčila Zekovića. Među hrvatskim autorima pažnja je usmjerena na romane: Stanka Andrića, Vlade Bulića, Borisa Dežulovića, Miljenka Jergovića, Miroslava Kirina, Marinka Koščeca, Borisa Perića, Igora Štiksa i Tomislava Zajeca. Knjiga ima četiri poglavlja. U poglavlju „Uvodno o hrvatskom i crnogorskom romanu – pitanja poetike i ideologije“ nabrojani su pisci i romani koji će se analizirati u knjizi, prezentirani kriteriji odabira djela i književnoteorijsko gledište. Drugo poglavlje „Historiografska fikcija“ sadrži analizu istorijskih romana, a treće „Žanrovski hibridi“ žanrovski miješanih djela. Četvrtim dijelom „Analitički i autobiografski romani“ obuhvaćeni su primjeri svih vrsta analitičkoga i autobiografskoga romana. Posljednji dio rada „Recepcija – metodologija – metodika“ donosi predložene i praktično provjerene inovacije u nastavnoj praksi vezanoj uz književnost u okvirima visokoškolske nastave.

suvremeni hrvatski i crnogorski roman; komparativni kontekst

The Croatian and the Montenegrin Novel (Interliterary Interpretations)

contemporary Croatian and Montenegrin novel; comparative context