IGRA KAO NAČIN POUČAVANJA SKIJAŠKOG TRČANJA (CROSBI ID 595240)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Cigrovski, Vjekoslav ; Matković, Bojan ; Malec, Lorena ; Mlinarić, Gordan IGRA KAO NAČIN POUČAVANJA SKIJAŠKOG TRČANJA // Metodički organizacijski oblici rada u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije / Neljak, Boris (ur.). Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2009. str. 389-395

Cigrovski, Vjekoslav ; Matković, Bojan ; Malec, Lorena ; Mlinarić, Gordan

IGRA KAO NAČIN POUČAVANJA SKIJAŠKOG TRČANJA

Igra predstavlja osnovni oblik svih tjelesnih aktivnosti kod djece. Najzanimljiviji način poučavanja djece skijaškom trčanju postiže se primjenom različitih igara na snijegu na skijama. Raznovrsne igre na snijegu na skijama višestruko utječu na djecu. Neposredno djeca uče osnove skijaškog trčanja, a posredno se utječe na srčano-krvožilni sustav, razvijaju se pozitivne karakterne osobine, mašta te se utječe na razvoj socijalne komponente kod djece. Dodatni pozitivni utjecaj igre na organizam djeteta bit će ako se ona provodi na otvorenom prostoru u prirodnom okruženju, kakav je planinski ambijent u zimskim mjesecima, gdje se u pravilu moguće baviti ovim sportom. Za djecu je karakteristično da lako i trajno pamte samo ono što ih interesira i privlači. Naime, djeca teško zadržavaju pažnju duži vremenski period te im je koncentracija usmjerena samo na ono što ih tog trenutka zanima. Upravo zbog navedenog igru kao medij za privlačenje pažnje potrebno je često primjenjivati u radu s djecom, jer je pomoću nje moguće usredotočiti pažnju djece na određeni zadatak. Kako djeca rastu i razvijaju se tako se produžuje vrijeme zadržavanja pažnje na određeni zadatak, no ne smije se zanemariti činjenica kako su djeca u dobi od šest godina sposobna usredotočiti svoju pažnju u periodu od svega oko dvadeset minuta. Život mladog čovjeka pretežno je ispunjen maštom i zato sve kineziološke, ali i ne kineziološke aktivnosti trebamo prilagoditi razini i dobi djeteta koje poučavamo. Navedeno dodatno potvrđuje kako je igra nezaobilazan medij pomoću kojega je moguće poučavati djecu predškolske i mlađe školske dobi.

skijaško trčanje; djeca; trening

GAME AS A WAY OF TEACHING CROSS COUNTRY SKIING

cross country skiing; children; training