Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Oblici, formati i važnost maloprodaje u nacionalnom gospodarstvu (CROSBI ID 191590)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Segetlija, Zdenko Oblici, formati i važnost maloprodaje u nacionalnom gospodarstvu // Suvremena trgovina (Zagreb), 38 (2013), 1; 34-39

Podaci o odgovornosti

Segetlija, Zdenko

hrvatski

Oblici, formati i važnost maloprodaje u nacionalnom gospodarstvu

Nakon što se se ukratko analiziraju pojmovi "oblik maloprodajne poslovne jedinice" i "maloprodajni format", nalazi se da se za ocjenu važnosti maloprodaje trebaju u obzir uzeti ne samo pokazatelji o udjelima maloprodaje u ukupnom broju zaposlenih ili u BDP-u, nego i pokazatelji o strukturi maloprodaje prema udjelima pojedinih oblika maloprodajnih poslovnih jedinica u promatranom nacionalnom gospodatrstvu. Utvrđuje se da pokazatelji razvijenosti maloprodaje, temeljem udjela pojedinih maloprodajnih formata u njezinoj strukturi, ne otkrivaju njezinu važnost za promatranu zemlju jer ti maloprodajni formati mogu biti različito povezani u sklopu međunarodnih lanaca stvaranja vrijednosti. U radu se ukratko analizira važnost maloprodaje prema udjelima broja zaposlenih veletrgovine i maloprodaje u ukupnom broju zaposlenih u izabranim europskim zemljama, a potom i struktura maloprodaje prema udjelima maloprodajnih formata, odnosno udjelima maloprodajnih poslovnih jedinica pojedinih poduzeća/grupacija u sektoru pretežno prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj. Osim toga, ističe se važnost međunarodnih maloprodajnih lanaca i prikazuje deset najvećih maloprodajnih lanaca u Europi u sektoru pretežno prehrambenih proizvoda. Polazište ovoga rada jeste da ocjene važnosti maloprodaje temeljem do sada uobičajenih pokazatelja nikako nisu dostatne u suvremenim uvjetima internacionalizacije i globalizacije poslovanja, jer otkrivaju tek gospodarske strukture, a ne i procese. Naime, gospodarske se strukture analiziraju nacionalno, a procesi stvaranja vrijednosti teku internacionalno. Stoga se za ocjenu relativnoga značenja maloprodaje u gospodarstvu trebaju dopuniti analizom pokazatelja o oblicima maloprodajnih poslovnih jedinica.

važnost maloprodaje; kvaliteta maloprodaje; oblika maloprpdajne poslovne jedinice; maloprodajni format; međunarodni maloprodajni lasnac

nije evidentirano

engleski

Forms, Formats and Important of Retail Trade in National Economy

nije evidentirano

retail importance; retail qualitiy; retail treve unit form; retail format; international retail chain

nije evidentirano

Podaci o izdanju

38 (1)

2013.

34-39

objavljeno

1330-0180

Povezanost rada

Ekonomija