• »Ovo malo duše« Povodom četiriju filmova Majida Majidija u Filmskim programima (CROSBI ID 191667)

Prilog u časopisu | stručni rad

Krivak, Marijan • »Ovo malo duše« Povodom četiriju filmova Majida Majidija u Filmskim programima // Hrvatski filmski ljetopis, 16 (2010), 62/2; 104-107

Krivak, Marijan

• »Ovo malo duše« Povodom četiriju filmova Majida Majidija u Filmskim programima

Članak, na primjeru četiriju filmova prikazanih u Ciklusu iranskog filma III u Zagrebu (Otac, Djeca raja, Boja raja, Baran), etičko-filozofski interpretira specifičnu autorsku poetiku Majida Majidija. Filmove Otac, Djeca raja i Boja raja povezuje specifična dječja perspektiva i simpatetika čija je svrha iskazati poruku kako nikad ne smijemo zaboraviti biti djeca, pa ni u svijetu odraslih. Tri filma – povezana i temom odnosa sina i oca – tematiziraju "odrasle" teme iz perspektive "malenih": što je ta čežnja da se nešto posjeduje, što je želja da pomognemo drugome? Djeca raja tako slijede Kantovu etiku, a Boja raja, Majidijev razgovor s Bogom, Spinozu (Deus Sive Natura) u priči o ocu koji spašava svoju dušu nakon što – u nesreći – spašava svojega slijepog sina koji razgovara s "božanskim stvorenjima". U Ocu je priča postavljena obratno – sin će prihvatiti očuha za oca nakon što od smrti spasi očuha koji ga je tražio izgubljena u pustinji, doslovce u pustinji duše. U filmu Baran Majidi napušta odnos sin/otac, govoreći općenito o Ljubavi pričom o potrazi za djevojkom koja je bila prerušena u mladića ; tu se pak kao filozofijski podtekst interpretacije filma postavlja Levinasova etika.

duša; film; metafizika; Majid Majidi

This little bit of a Soul - on 4 films by Majid Majidi

soul; film; metaphysics; Majid Majidi