Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika (CROSBI ID 191703)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Jukić, Renata Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 2; 291-306

Podaci o odgovornosti

Jukić, Renata

hrvatski

Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika

Kreativnost kao psihološki, socijalni, ali i pedagoški fenomen ima izrazito pozitivan utjecaj na razvitak cjelokupne osobnosti djeteta. Najveća slabost tradicionalne nastave odnosi se na nedovoljnu aktivnost učenika, preferiranje kognitivnog razvoja učenikove ličnosti, te deficijentnost nastavnih strategija. Takva nastava ne potiče i ne razvija više mentalne procese kao ni kreativnost učenika. Osnovna didaktička pretpostavka za kreativan rad u školi osposobljenost je nastavnika i otvorenost škole za stvaralaštvo. Pitanje postavljeno u ovom radu je koje nastavničke kompetencije i socijalno-metodički kontakti potiču "toplu i kreativnu" atmosferu, a što odgojno-obrazovne situacije može učiniti neozbiljnima, socijalno neučinkovitima ili nedopuštenima u ime metodičke slobode i kreativnosti. Uzmemo li u obzir znanstvene spoznaje s područja psihologije, sociologije, pedagogije, kreativnost nećemo shvaćati isključivo kao urođeni fenomen, već kao vještinu koja se može proučavati i bolje razumjeti, identificirati i umnažati, a zatim ju prenositi i na osnovu toga identificirati „alate” koji mogu obogatiti rad svakog nastavnika. Uvažavajući zahtjeve suvremene pedagogije i vremena u kojem živimo nužno je pristupiti kurikulumskim reformama prateći kontekst globalnih društvenih i obrazovnih reformi, operacionalizirati odgojne i obrazovne postupke kojima se potiče kreativnost, te navedene obrasce ugraditi u kurikulum socijalnih kompetencija.

kurikulum; kreativnost; nastavničke kompetencije; metodički stil; nastavnički takt

nije evidentirano

engleski

Teacher's methodology style and tact as a stimulus for the pupil's creativity

nije evidentirano

curriculum; creativity; teaching competences; methodology style; teaching tact

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (2)

2010.

291-306

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija