Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika (CROSBI ID 191703)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Jukić, Renata
hrvatski
Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika
Kreativnost kao psihološki, socijalni, ali i pedagoški fenomen ima izrazito pozitivan utjecaj na razvitak cjelokupne osobnosti djeteta. Najveća slabost tradicionalne nastave odnosi se na nedovoljnu aktivnost učenika, preferiranje kognitivnog razvoja učenikove ličnosti, te deficijentnost nastavnih strategija. Takva nastava ne potiče i ne razvija više mentalne procese kao ni kreativnost učenika. Osnovna didaktička pretpostavka za kreativan rad u školi osposobljenost je nastavnika i otvorenost škole za stvaralaštvo. Pitanje postavljeno u ovom radu je koje nastavničke kompetencije i socijalno-metodički kontakti potiču "toplu i kreativnu" atmosferu, a što odgojno-obrazovne situacije može učiniti neozbiljnima, socijalno neučinkovitima ili nedopuštenima u ime metodičke slobode i kreativnosti. Uzmemo li u obzir znanstvene spoznaje s područja psihologije, sociologije, pedagogije, kreativnost nećemo shvaćati isključivo kao urođeni fenomen, već kao vještinu koja se može proučavati i bolje razumjeti, identificirati i umnažati, a zatim ju prenositi i na osnovu toga identificirati „alate” koji mogu obogatiti rad svakog nastavnika. Uvažavajući zahtjeve suvremene pedagogije i vremena u kojem živimo nužno je pristupiti kurikulumskim reformama prateći kontekst globalnih društvenih i obrazovnih reformi, operacionalizirati odgojne i obrazovne postupke kojima se potiče kreativnost, te navedene obrasce ugraditi u kurikulum socijalnih kompetencija.
kurikulum; kreativnost; nastavničke kompetencije; metodički stil; nastavnički takt
nije evidentirano
engleski
Teacher's methodology style and tact as a stimulus for the pupil's creativity
nije evidentirano
curriculum; creativity; teaching competences; methodology style; teaching tact
nije evidentirano