Vojni aspekti organizacijske psihologije (CROSBI ID 47958)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Sušanj, Zoran Vojni aspekti organizacijske psihologije // Vojna psihologija / Pavlina, Želimir ; Komar, Zoran (ur.). Zagreb: Ministarstvo obrane Republike Hrvatske (MORH), 2000. str. 213-231

Sušanj, Zoran

Vojni aspekti organizacijske psihologije

Organizacijska psihologija proučava ponašanje ljudi u organizacijama, i to na tri međuzavisna nivoa: pojedinac, grupa i organizacija u cjelini. Temeljni je cilj ove znanstvene discipline primjena različitih teorijskih određenja u opisivanju, razumijevanju, predviđanju i mijenjanju organizacijskog ponašanja. Uloga organizacijske psihologije u vojsci nije definirana niti nekim zasebnim sadržajem problema, niti specifičnom metodologijom, već prvenstveno područjem ili kontekstom njene primjene, a to je upravo vojna organizacija. Vojska, naravno, ima određene specifičnosti u odnosu na ostale formalne organizacije. Zbog tih posebnosti vojne organizacije, u ovom su poglavlju prikazani temeljni sadržaji organizacijske psihologije koji su relevantni za vojsku, i to samo oni aspekti koji se odnose na funkcioniranje na organizacijskoj razini. Naime, u nekim drugim poglavljima ovog priručnika obrađene su teme koje također spadaju u uže područje organizacijske psihologije, a koje se odnose na objašnjenje ponašanja na razini pojedinca ili grupe. Nakon definicije i pregleda temeljnih teorijskih pristupa organizaciji, obrađena su područja organizacijske strukture i dizajna, organizacijske kulture, te promjene i razvoja organizacije.

organizacijska psihologija

Military aspects of organizational psychology

organizational psychology