Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Broadsheet, mid-market, tabloid: konstituiranje javnosti u političkim rubrikama hrvatskih dnevnih listova(1998.-2010.) (CROSBI ID 595746)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Petrić, Mirko ; Zdravković, Željka Broadsheet, mid-market, tabloid: konstituiranje javnosti u političkim rubrikama hrvatskih dnevnih listova(1998.-2010.) // Nacionalni kongres Hrvatskoga sociološkog društva - Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas / Čaldarović, Ognjen ; Nikodem, Krunoslav, Žažar, Krešimir (ur.). Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2013. str. 71-73

Podaci o odgovornosti

Petrić, Mirko ; Zdravković, Željka

hrvatski

Broadsheet, mid-market, tabloid: konstituiranje javnosti u političkim rubrikama hrvatskih dnevnih listova(1998.-2010.)

Priopćenje iznosi rezultate analize sadržaja političkih rubrika hrvatskih dnevnih novina Jutarnji list, Slobodna Dalmacija, Večernji list, Novi list i Glas Slavonije tijekom razdoblja „srednje“ i „zrele“ tranzicije (analizirana godišta 1998., 2002., 2006. i 2010.) Uzrokovanje je obavljeno tako da se postigne regionalno uraznoličenje, te diferencijacija s obzirom na korporacijsko vlasništvo i širi politički kontekst vremena u kojem su novine izlazile. Razvijen je instrument pomoću kojega je provjeravano u koji bi se tip novine – po načinu novinarske obrade materijala - mogli svrstati sadržaji objavljivani u političkim rubrikama navedenih dnevnih novina. Pritom je odabrana podjela na tipove iznošenja novinskih sadržaja koji se na engleskom opisuju kao broadsheet (tj. tipičan za novine „velikog formata“, analitične, namijenjene obrazovanijem čitateljstvu, kojem ostavljaju samostalnu prosudbu o implikacijama iznesenog materijala), mid-market (stanoviti stupanj analitičnosti, ali uz završno sugeriranje čitateljstvu „što treba misliti“ o pročitanom), te tabloid (senzacionalistički pristup, trivijalni sadržaji, često iskrivljavanje činjenica). Rezultati istraživanja ukazuju da u istraživanom razdoblju u svim analiziranim novinama, iako svaka od njih barem djelomično aspirira na „kvalitetno“ i svestrano izvještavanje, prevladavaju forme karakteristične za mid-market proizvode, često s elementima tabloidnog pristupa u opremi članaka. Rezultati se vide kao prilog za na dokazima zasnovan (evidence-based) pristup raspravo o načinima konstituiranja političke javnosti u Hrvatskoj u tranzicijskom razdoblju.

analiza sadržaja; javnost; novinstvo; Hrvatska; tranzicija

nije evidentirano

engleski

Broadsheet, mid-market, tabloid: The constitution of the public in the political sections of the Croatian daily newspapers (1998-2010)

nije evidentirano

content analysis; the public; journalism; Croatia; transition

nije evidentirano

Podaci o prilogu

71-73.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nacionalni kongres Hrvatskoga sociološkog društva - Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas

Čaldarović, Ognjen ; Nikodem, Krunoslav, Žažar, Krešimir

Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo

978-953-6552-83-2

Podaci o skupu

Nacionalni kongres Hrvatskoga sociološkog društva „Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas“

predavanje

22.03.2013-23.03.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija