Broadsheet, mid-market, tabloid: konstituiranje javnosti u političkim rubrikama hrvatskih dnevnih listova(1998.-2010.) (CROSBI ID 595746)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Petrić, Mirko ; Zdravković, Željka
hrvatski
Broadsheet, mid-market, tabloid: konstituiranje javnosti u političkim rubrikama hrvatskih dnevnih listova(1998.-2010.)
Priopćenje iznosi rezultate analize sadržaja političkih rubrika hrvatskih dnevnih novina Jutarnji list, Slobodna Dalmacija, Večernji list, Novi list i Glas Slavonije tijekom razdoblja „srednje“ i „zrele“ tranzicije (analizirana godišta 1998., 2002., 2006. i 2010.) Uzrokovanje je obavljeno tako da se postigne regionalno uraznoličenje, te diferencijacija s obzirom na korporacijsko vlasništvo i širi politički kontekst vremena u kojem su novine izlazile. Razvijen je instrument pomoću kojega je provjeravano u koji bi se tip novine – po načinu novinarske obrade materijala - mogli svrstati sadržaji objavljivani u političkim rubrikama navedenih dnevnih novina. Pritom je odabrana podjela na tipove iznošenja novinskih sadržaja koji se na engleskom opisuju kao broadsheet (tj. tipičan za novine „velikog formata“, analitične, namijenjene obrazovanijem čitateljstvu, kojem ostavljaju samostalnu prosudbu o implikacijama iznesenog materijala), mid-market (stanoviti stupanj analitičnosti, ali uz završno sugeriranje čitateljstvu „što treba misliti“ o pročitanom), te tabloid (senzacionalistički pristup, trivijalni sadržaji, često iskrivljavanje činjenica). Rezultati istraživanja ukazuju da u istraživanom razdoblju u svim analiziranim novinama, iako svaka od njih barem djelomično aspirira na „kvalitetno“ i svestrano izvještavanje, prevladavaju forme karakteristične za mid-market proizvode, često s elementima tabloidnog pristupa u opremi članaka. Rezultati se vide kao prilog za na dokazima zasnovan (evidence-based) pristup raspravo o načinima konstituiranja političke javnosti u Hrvatskoj u tranzicijskom razdoblju.
analiza sadržaja; javnost; novinstvo; Hrvatska; tranzicija
nije evidentirano
engleski
Broadsheet, mid-market, tabloid: The constitution of the public in the political sections of the Croatian daily newspapers (1998-2010)
nije evidentirano
content analysis; the public; journalism; Croatia; transition
nije evidentirano
Podaci o prilogu
71-73.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Nacionalni kongres Hrvatskoga sociološkog društva - Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas
Čaldarović, Ognjen ; Nikodem, Krunoslav, Žažar, Krešimir
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo
978-953-6552-83-2
Podaci o skupu
Nacionalni kongres Hrvatskoga sociološkog društva „Privatno, javno, zajedničko: sociologija i hrvatsko društvo danas“
predavanje
22.03.2013-23.03.2013
Zagreb, Hrvatska