Pokušaj redefiniranja obrazovanja elita i moderrnizacije školovanja u kontekstu europskih integracija (CROSBI ID 479155)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Spajić-Vrkaš, Vedrana
hrvatski
Pokušaj redefiniranja obrazovanja elita i moderrnizacije školovanja u kontekstu europskih integracija
Određujući pojmove "upravljačka elita" i "modernizacija" kao bitne sastavnice kolonijalnog i poslijekolonijalnog diskursa, koji omogućuje reprodukciju gospodarske neravnopravnosti ponajprije zahvaljujući jazu u proizvodnji i korištenju novih znanja i vještina između centara globalne moći i ovisnog dijela svijeta, u sklopu čega obrazovanje ima značajnu instrumentalnu ulogu, u izlaganju će se pokušati naznačiti kako najnovije gospodarske, društvene, kulturne, političke, znanstvene i tehnološke promjene u europskom prostoru redefiniraju smisao i ulogu obrazovanja u razvoju pojedinca i društvene zajednice. Osobita pozornost posvetit će se promjenama koje su rezultat prihvaćanja ideje održivog razvoja, osnaživanja pojedinca i civilnog društva, pozitivnog mira, kulture prava i odgovornosti, pluralizma, društvene kohezije i uključivanja, globalne međuovisnosti i solidarnosti te cjeloživotnog učenja i informatičkog društva, s jedne, te konkurentnosti na svjetskom tržištu i društvenog blagostanja, s druge strane. Pokušat će se dokazati da je promicanje tih ideja kao mjere europskih integracija u području obrazovanja nespojivo s klasičnim pristupom elitizmu i modernizaciji, osobito u tranzicijskim zemljama, u kojima se racionalno upravljanje ljudskim kapitalom (osiguranje održivih uvjeta za njegov razvoj i njegovo korištenje) pojavljuje kao jedino jamstvo njihova ravnopravnog položaja u izgradnji Europe kao "širokog područja demokratske sigurnosti".
Obrazovanje elita; Hrvatska; modernizacija školstva; europske integracije
nije evidentirano
engleski
The education of elites and school-system modernization within the context of European integration
nije evidentirano
Education of elites; Croatia; school-system modernization; European integration
nije evidentirano
Podaci o prilogu
10-x.
2000.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sociološki susreti Upravljačke elite i modernizacija- Knjiga sažetaka
Čengić, Drago ; Rogić, Ivan
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Podaci o skupu
Znanstveno-stručni skup Annales Pilar 2000. Sociološki susreti: Upravljačke elite i modernizacija
pozvano predavanje
23.11.2000-23.11.2000
Zagreb, Hrvatska