Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zastupljenost ekoloških tema u udžbenicima predmeta Priroda i društvo u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine (CROSBI ID 192221)

Prilog u časopisu | stručni rad

Novoselić, Daniela ; Bogut, Irella ; Užarević, Zvonimir Zastupljenost ekoloških tema u udžbenicima predmeta Priroda i društvo u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 1; 129-145

Podaci o odgovornosti

Novoselić, Daniela ; Bogut, Irella ; Užarević, Zvonimir

hrvatski

Zastupljenost ekoloških tema u udžbenicima predmeta Priroda i društvo u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine

Predmet ovog rada je ustvrditi zastupljenost tema koje su u funkciji odgoja i obrazovanja za okoliš u udžbenicima predmeta Priroda i društvo od prvog do četvrtog razreda u osnovnim školama Republike Hrvatske i Federacije Bosne i Hercegovine te temeljem toga dati preporuke za izmjene i dopune Nastavnog plana i programa. Sukladno odredbama Zakona o udžbenicima, za ovo su istraživanje korišteni udžbenici i njima pripadajuća dopunska nastavna sredstva koja su objavljena u Katalogu obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava u Republici Hrvatskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine. Kvalitetni i dostatni ekološki sadržaji u udžbenicima kao i suvremene strategije poučavanja preduvjet su stjecanja temeljnih prirodoslovnih kompetencija, razvoju odgovornog stava prema prirodi i okolišu, što pridonosi razvijanju potrebe za usklađivanjem čovjekovih potreba s očuvanjem prirode. Učenjem o ekološkim temama učenici razvijaju logičko, stvaralačko i kritičko mišljenje, usvajaju znanja potrebna za očuvanje prirode, izgrađuju se pozitivni stavovi prema uporabi prirodnih bogatstava uz održivi razvoj, čuvajući prirodnu ravnotežu i biološku raznolikost. Rezultati ukazuju na izuzetno slabu zastupljenost ekoloških tema u navedenim udžbenicima. Postojeći sadržaji ne potiču konceptualno razumijevanje i rješavanja problema. Program je neusklađen sa zahtjevima koje suvremeno društvo postavlja pred školu. Programska koncepcija ekoloških sadržaja udžbenika iz Prirode i društva ne prati razvoj matičnih znanosti (biologije, geografije) i nisu prilagođeni stupnju kognitivnog razvoja učenika. Rezultati ovog istraživanja pokazuju potrebu promjene paradigme u smjeru izrade suvremenog Nastavnog plana i programa s povećanim brojem ekoloških tema sa svrhom uspješnijeg usvajanja znanja i stavova za očuvanje prirode.

ekologija; odgovorni stav prema prirodi; Priroda i društvo; prirodoslovne kompetencije

nije evidentirano

engleski

The Prevalence of Environmental Topics in Elementary School Science Textbooks in Croatia and in Bosnia and Herzegovina

nije evidentirano

ecology; responsible attitude towards nature; nature and society; natural competence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

62 (1)

2013.

129-145

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija

Poveznice