Društveni aspekti matematičkog obrazovanja (CROSBI ID 192265)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Puzić, Saša ; Baranović, Branislava
hrvatski
Društveni aspekti matematičkog obrazovanja
U radu se ispituje dvojna uloga matematičkog obrazovanja u društvu i to s jedne strane kao instrumenta tehno-ekonomskog razvoja, a s druge kao mehanizma za postizanje društvenog statusa. U tu svrhu razmatra se uloga matematičkog obrazovanja u povećanju ekonomske produktivnosti i kompetitivnosti, u (re)produkciji društvenih nejednakosti, kao i njegova važnost za aktivno građanstvo. Polazeći od koncepata ljudskog kapitala i znanja visokog statusa zastupa se teza da se ekonomski i statusni aspekt matematičkog obrazovanja ne mogu razmatrati odvojeno budući da aktualno (pre)naglašavanje ekonomskog aspekta pojačava tendenciju ka obrazovnoj reprodukciji društvenih nejednakosti što u konačnici može biti ekonomski disfunkcionalno. Autori naglašavaju potrebu za odmakom od obrazovnih politika usmjerenih primarno na ekonomsku učinkovitost pojedinca - svaćenog kao apstraktnog nositelja ljudskog kapitala - prema politikama koje pitanje razvoja ljudskih resursa povezuju sa smanjenjem strukturalnih nejednakosti u (matematičkom) obrazovanju i društvu općenito.
matematičko obrazovanje; ljudski kapital; znanje visokog statusa; aktivno građanstvo; postignuća iz matematike; obrazovna politika; postindustrijsko društvo
nije evidentirano
engleski
Social Aspects of Mathematics Education
nije evidentirano
mathematics education; human capital; high status knowledge; active citizenship; mathematics achievement; educational policy; post-industrial society
nije evidentirano