Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interdisciplinarni pristup poučavanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 596089)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Svalina, Vesna Interdisciplinarni pristup poučavanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.). Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 135-150

Podaci o odgovornosti

Svalina, Vesna

hrvatski

Interdisciplinarni pristup poučavanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja

Interdisciplinarni pristup, za koji mnogi autori ističu da ga je potrebno njegovati u odgojno-obrazovnom procesu jer se njime omogućuje holistički pristup učenju, ostvaruje se u nastavi povezivanjem programskih sadržaja prema načelima međupredmetne korelacije. Budući da je glazba određenim svojim obilježjima prirodno povezana s drugim područjima, a posebno s pojedinim umjetnostima (s književnosti, dramskom umjetnosti, plesom), logično je da se i u nastavi glazbene kulture u određenoj mjeri povezuju programski sadržaji iz različitih predmeta. U ovom radu prikazano je istraživanje koje je provedeno u osnovnim školama s područja Osječko-baranjske županije kako bi se utvrdilo u kojem je vidu i u kojoj mjeri prisutan interdisciplinarni pristup poučavanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja. Prema rezultatima istraživanja na tom se stupnju odgoja i obrazovanja naglasak stavlja prije svega na povezivanje područja pjevanja s nastavom hrvatskoga jezika, prirode i društva te tjelesne i zdravstvene kulture. Učitelji povezuju glazbu s drugim područjima i tako da provode aktivnosti pjevanja i izvođenja glazbenih igara na drugim nastavnim predmetima (npr. na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture ili prirode i društva). Stariji učitelji i učitelji koji ne sviraju na nastavi češće uvode ples i pokret uz pjevanje i slušanje glazbe, a učitelji koji ne sviraju na nastavi te mlađi učitelji češće vode razgovor o programnom naslovu skladbe. U razredima mlađih učitelja češće se crta i piše. Razlike ne postoje po pitanju učestalosti provođenja aktivnosti čitanja teksta i razgovora o sadržaju i temi pjesme. Veći dio nastavnoga vremena učitelji posvećuju upravo aktivnostima kojima se ostvaruje međupredmetno povezivanje.

interdisciplinarni pristup poučavanju; nastava glazbe; međupredmetno povezivanje; primarni stupanj odgoja i obrazovanja; učitelji primarnoga odgoja i obrazovanja

Rad se može preuzeti na sljedećoj web stranici: http://www.mediafire.com/view/?mwj6ny3j016o23v

engleski

Interdisciplinary approach to teaching music at the primary level of education

nije evidentirano

interdisciplinary approach to teaching; music classes; inter-subject relations; primary education; primary school teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

135-150.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje

Vidulin-Orbanić, Sabina

Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

978-953-7498-65-8

Podaci o skupu

Treći međunarodni simpozij glazbenih pedagoga

predavanje

18.04.2013-20.04.2013

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija