Ljutnja i agresivnost u različitim fazama menstrualnog ciklusa. (CROSBI ID 596264)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Šimić, Nataša ; Ugrina, Marija Eva ; Pavela, Irena Ljutnja i agresivnost u različitim fazama menstrualnog ciklusa.. 2010

Šimić, Nataša ; Ugrina, Marija Eva ; Pavela, Irena

Ljutnja i agresivnost u različitim fazama menstrualnog ciklusa.

Cilj istraživanja je bio ispitati da li se promjene ljutnje i agresivnosti tijekom različitih faza menstrualnog ciklusa mogu atribuirati promjenama u razinama spolnih hormona. U istraživanju je sudjelovalo 189 ispitanica, dobi od 19 do 27 godina, koje su u vrijeme ispitivanja bile u različitim fazama menstrualnog ciklusa (menstrualna, preovulacijska, ovulacijska, lutealna i predmenstrualna faza). U svrhu istraživanja konstruiran je upitnik, koji je uključio podatke o menstrualnom ciklusu ispitanica, njihovom zdravstvenom statusu, korištenju kontracepcije posljednjih šest mjeseci te o stupnju stresa. Ljutnju i agresivnost ispitanice su procjenjivale na skalama od sedam stupnjeva, gdje je jedan označavalo nimalo, a sedam izrazito. Dobiveni rezultati pokazali su značajne promjene u procjenama ljutnje tijekom različitih faza menstrualnog ciklusa. Najniža razina ljutnje je dobivena u preovulacijskoj fazi, kada su razine estrogena u organizmu povišene. U menstrualnoj fazi, koju karakterizira niska razina spolnih hormona, procjene ljutnje su bile najviše. Nisu nađene razlike u procjenama ljutnje između ispitanica koje koriste i onih koje ne koriste oralne kontraceptive, kao i između skupine mlađih i starijih. Procjene agresivnosti tijekom različitih faza nisu se pokazale značajnima. Dobiveni rezultati također su pokazali značajne povezanosti između procjena ljutnje i agresivnosti, s jedne strane, i razine doživljenog stresa i usamljenosti ispitanica, s druge strane.

ljutnja; agresivnost; menstrualni ciklus

Anger and aggression across the menstrual cycle

anger; aggression; menstrual cycle