Tilla Durieux i njezina zbirka umjetnina (CROSBI ID 772362)

Druge vrste radova | ostalo

Šojat-Bikić, Maja ; Šterk, Slavko Tilla Durieux and her Art Collection / Tilla Durieux i njezina zbirka umjetnina // Zbirka umjetnina Tille Durieux. 2006.

Šojat-Bikić, Maja ; Šterk, Slavko

Tilla Durieux i njezina zbirka umjetnina

Tilla Durieux (Beč, 1880. – Berlin, 1971.), jedna od najznačajnijih glumica njemačkoga kazališta, našla je pred Hitlerovim progonima utočište u Zagrebu (1934.-1952.). Nakon Drugoga svjetskog rata djelovala je u Zagrebačkom kazalištu lutaka kao krojačica kostima za lutke. Godine 1955. vratila se u Berlin i ponovo posvetila glumi. Tilla Durieux, koja nije bila profesionalni kolekcionar, naslijedila je zbirku umjetnina od supruga Paula Cassirera. Zbog zbirke su u Jurjevsku 27 svraćali književnici, umjetnici, konzervatori i studenti povijesti umjetnosti, a organizatori tematskih izložbi posuđivali su predmete. Godine 1982. njena prijateljica, Erika Danhoff, potpisala je u zgradi Sabora povelju o darivanju dijela zbirke gradu Zagrebu, a imenovano povjerenstvo je u ime Muzeja grada Zagreba preuzelo devetnaest umjetničkih predmeta. Zbirka je izložena u stalnom postavu Muzeja grada Zagreba i dopunjena građom iz Zagrebačkoga kazališta lutaka te fotografijama koje oslikavaju život i djelovanje Tille Durieux. Projekt mrežne stranice zbirke Tille Durieux započeo je 2006. godine. Izgrađena je baza podataka u koju su uneseni svi predmeti s pripadajućim slikovnim i tekstualnim informacijama. Predmeti su zbog pretraživanja razvrstani u kategorije: umjetnički predmeti iz donacije, osobni predmeti Tille Durieux, predmeti iz Zagrebačkoga kazališta lutaka te fotografije. Digitalizirani su i dodatni tekstovi koji kontekstualno interpretiraju predmete, uglavnom fotografsku građu. Kao dodatni tekstovi korišteni su, uz odobrenje nakladnika, osobni iskazi Tille Durieux iz autobiografske knjige "Mojih prvih devedeset godina". Autentični iskazi doprinose evidencijskoj vrijednosti digitalne zbirke i ujedno joj daju neposredniju narativnu dimenziju. Za nas su posebno dragocjeni tekstovi koji prikazuju grad Zagreb očima Tille Durieux prije i nakon Drugoga svjetskog rata ili donose njenu percepciju hrvatskih povijesnih ličnosti, primjerice biskupa J. J. Strossmayera. Mrežna stranica zbirke je dvojezična (hrvatski / engleski), a realizirana je u okviru projekta "Donacije gradu Zagrebu online" Muzejskoga dokumentacijskog centra.

Tilla Durieux; mrežna stranica; Muzej grada Zagreba; donacije gradu Zagrebu online

Tilla Durieux and her Art Collection

Tilla Durieux; website; Zagreb City Museum; donations to the City of Zagreb online