Zbirka mehaničkih glazbenih automata Ivana Gerersdorfera (CROSBI ID 772363)

Druge vrste radova | ostalo

Šojat-Bikić, Maja ; Šterk, Slavko ; Jelčić, Zrinka The Collection of Mechanical Musical Automata of Ivan Gerersdorfer / Zbirka mehaničkih glazbenih automata Ivana Gerersdorfera // Zbirka mehaničkih glazbenih automata Ivana Gerersdorfera. 2008.

Šojat-Bikić, Maja ; Šterk, Slavko ; Jelčić, Zrinka

Zbirka mehaničkih glazbenih automata Ivana Gerersdorfera

Ivan Gerersdorfer (Zagreb, 1927. – Zagreb, 1993.), urarski majstor, kolekcionar i restaurator satova i mehaničkih glazbenih automata sakupio je zbirku automata iz vremena od 1814. do 1914. godine. Godine 1966. otvorio je zbirku za javnost u svome stanu u palači Jelačić, Demetrova 7, a 22. lipnja 1977. godine potpisan je darovni ugovor kojim Ivan Gerersdorfer ostavlja svoju zbirku automata gradu Zagrebu. U stalnom postavu Muzeja grada Zagreba izložena su 74 predmeta, a u muzejskoj čuvaonici pohranjene su papirne perforirane vrpce za phonolu, kartonske perforirane ploče za herophon, metalne perforirane ploče za ariston, gramofonske ploče i katalozi. Projekt mrežne stranice zbirke Ivana Gerersdorfera započeo je 2007. godine. Izgrađena je baza podataka, uneseni svi predmeti, pripadajući slikovni, tekstualni i zvučni materijal. Predmeti su razvrstani u kategorije: glazbeni automati, nosači zvuka i pribor, promidžbeni materijal i katalozi. Budući da više od 90% predmeta u muzejskoj čuvaonici čine nosači zvuka, koji tipološki pripadaju jednoj od kategorija predmeta u postavu (čiji zapis na mrežnoj stranici prati fotografija), oni su na stranici predstavljeni samo izborom podataka iz kojih se može saznati glazbeni repertoar zabilježen na nosaču zvuka (popis zvučnih zapisa sortiran je po vrsti nosača zvuka, autoru glazbe, vrsti djela, opusu, broju i naslovu djela). Mrežna stranica zbirke konceptualno je organizirana u sedam tema: 1. O Ivanu Gerersdorferu, 2. O zbirci, 3. O donaciji, 4. O postavu, 5. Predmeti u postavu, 6. Predmeti u depou, 7. Izložbe, bibliografija, literatura. Navigacija kroz predmete metaforički korespondira tematici zbirke – riješena je navigacijskom vrpcom koja "nosi" predmete, kao što je kroz povijest bilježenja glazbe vrpca "nosila" zvučni zapis. U podlozi navigacijske vrpce animirana gramofonska ploča s ručicom gramofona metafora je povijesnog razvoja zapisivanja zvuka. Predmetna jedinica glazbenog automata sadrži poveznicu na zvuk. Stranica je dvojezična (hrvatski / engleski), a realizirana je u okviru projekta "Donacije gradu Zagrebu online" Muzejskoga dokumentacijskog centra.

Ivan Gerersdorfer; mehanički glazbeni automat; Muzej grada Zagreba; donacije gradu Zagrebu online

The Collection of Mechanical Musical Automata of Ivan Gerersdorfer

Ivan Gerersdorfer; mechanical musical automata; Zagreb Cizy Museum; donations to the City of Zagreb online